سرمایه گذار پیمانکار نیست

در اجلاس سازندگان و طراحان که همزمان با نمایشگاه سازندگان،سرمایه گذاران و توسعه گران BID، دکتر نوید خاصه باف مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شهرداری تهران عنوان کرد که سرمایه‌گذار پیمانکار نیست. وی با اشاره به اینکه از سال‌های گذشته سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران به‌عنوان یک اهرم برای مولدسازی پروژه‌های بزرگی را با سرمایه‌گذاران به مشارکت گذاشته است، افزود بسیاری از پروژه‌ها به نتایج و سرانجام‌های خوبی رسیده و ارزش افزوده‌های بسیاری برای شهر و مردم ایجاد کرده است. اما در مواردی به مشکلاتی برخورد کردیم.

سرمایه گذار پیمانکار نیست

وی ادامه داد: در زمانی که سازمان را تحویل گرفتیم، ۵۰ پروژه مشکل‌دار پیش رو داشتیم که با ورود به آنها دریافتیم که رفتار قهری با سرمایه‌گذار متأسفانه این مشکلات را به وجود آورده است؛ بنابراین رویکرد سازمان را تغییر دادیم و آغوش خود را برای جذب سرمایه‌گذار باز کردیم.

ایشان تأکید کرد: بنده به جد در تمام مراکز نظارتی و اقتصادی اعلام کردم که سرمایه‌گذار پیمانکار نیست؛ سرمایه‌گذار ریسک می‌پذیرد و در موفقیت و شکست یک پروژه با ما شریک است. بنابراین باید امنیت سرمایه‌گذاری را در شهرداری کلان‌شهرها برای سرمایه‌گذاران ایجاد کنیم.

وی همچنین افزود که به زودی شاهد طرح‌های کلانی خواهیم بود که پس از این رکود چند ساله در جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری، این قفل شکسته خواهد شد و شاهد سرمایه‌گذارانی خواهیم بود که چهره شهر را متحول کنند.