تشویق آلمانی‌ها برای مهاجرت به روستا برای دریافت مسکن ارزان‌

وزیر مسکن آلمان می‌گوید مردم باید برای یافتن مسکن ارزان‌قیمت به روستاها نقل مکان کنند. کلارا گیویتز ایده‌هایی در مورد چگونگی جذاب‌تر کردن شهرهای کوچک‌تر برای سکونت دارد.

تشویق آلمانی‌ها برای مهاجرت به روستا برای دریافت مسکن ارزان‌

دو دهه پیش، برلین شهری بود که در آن یافتن مسکن نسبتاً آسان بود، زیرا دولت قوانینی را وضع کرده بود که افزایش اجاره‌بهای مستأجران را برای مالکان تقریباً غیرممکن می‌کرد. با این حال، در دهه گذشته، پایتخت آلمان ورود ساکنان جدیدی را تجربه کرده است که به واسطه فرصت‌های این شهر بزرگ، علاوه بر دو موج بزرگ پناهجویان ناشی از جنگ‌های سوریه و اوکراین، جذب شده‌اند.

اثر فوق منجر به کمبود مسکن در دسترس شده است، چیزی که در حال حاضر در سایر شهرهای بزرگ آلمان هم دیده می‌شود. ساخت و سازهای جدید نیز به دلیل افزایش هزینه مصالح ساختمانی به عنوان بخشی از افزایش تورم متوقف شده است و این امر توسعه‌دهندگان را برای ساخت مسکن انتفاعی بی‌انگیزه کرده است.

وزیر مسکن این کشور، کلارا گیویتز، در تلاش برای ارائه راه‌حل از مردم خواسته است که به روستاهایی نقل مکان کنند که تقریباً دو میلیون خانه خالی دارد. گایویتز به نقل از I Am Expat گفت: «دوسوم جمعیت آلمان در مناطقی زندگی می‌کنند که مسکن مقرون‌به‌صرفه است. اما تقاضای زیادی در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرهای ما وجود دارد.»

او اکنون وعده داده است که تا پایان سال، آلمان برنامه کاری برای چگونگی دستیابی به این راهکار دقیق را ارائه خواهد داد. مشکل اینجاست که در طول همه‌گیری ویروس کرونا، مسکن روستایی به طور ناگهانی بسیار جذاب شد، به‌ویژه در حومه شهر، که به معنای افزایش قیمت آن نیز بود.

وزیر مسکن آلمان به افزایش محبوبیت کار، باوری جدی دارد زیرا بر اساس گزارش‌ها، تقریباً یک‌چهارم آلمانی‌ها حداقل تا حدی از خانه کار می‌کنند. به همین دلیل، ایده او این است که کار در روستا را جذاب‌تر و عملاً غیرقابل تشخیص از کار در شهر کند.

این امر به معنای فرایندهایی مانند ایجاد انگیزه برای کارمندان برای کار از خانه، بهبود حمل‌ونقل عمومی بین شهرهای بزرگ و روستاهای اطراف و توسعه شبکه اینترنت فیبر نوری این کشور است.