۲۴۰۰ پروژه در شیراز در حال اجراست

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز از اجرای ۳۰۰ پروژه شاخص در کلان‌شهر شیراز خبر داد و گفت: به زودی پروژه بزرگراه آیت‌الله حائری با حضور یکی از مسئولان کشوری به بهره‌برداری می‌رسد.

۲۴۰۰ پروژه در شیراز در حال اجراست

امین در خصوص بهره‌برداری زودتر از موعد پروژه‌های عمرانی کلان‌شهر شیراز اظهار کرد: حمایت و پشتیبانی تیم مدیریت شهری و به ویژه مدیریت مدبرانه شهردار شیراز در پیشبرد پروژه‌ها و همراهی شورای اسلامی شهر شیراز، راه‌اندازی شیفت شب در احداث پروژه‌ها عامل اصلی و مهم در اجرای پروژه‌های شهرداری شیراز است که زودتر از زمان برنامه اعلام شده به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: امروز بسیاری از پروژه‌هایی که در سایر کلان‌شهرها دو تا سه ساله به بهره‌برداری می‌رسد در کلان‌شهر شیراز به طور متوسط یک ساله به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: شهرداری شیراز تعداد ۲۴۰۰ پروژه با نام و با تخصیص ردیف بودجه در حال اجرا دارد که میزان اعتبار بودجه عمرانی آنها ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که از این تعداد، ۳۰۰ پروژه شاخص، ۴۴ پروژه راهبردی و مابقی پروژه‌ها در اولویت قرار دارند.

در ادامه این نشست همچنین علی حسین‌عباسی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در سخنانی اظهار کرد: دور برگردان اردیبشهت یا دور گرد شماره ۲ بلوار شهید چمران یکی از سخت پروژه‌های اجرایی شهر شیراز بود که در کمتر از شش ماه بدون حتی یک روز و یک ساعت مسدودی در معبر بلوار شهید چمران انجام شد.

وی افزود: پروژه دور گرد اردیبهشت در بلوار شهید چمران ۹ شفت دارد و ارتفاع عرشه این پروژه از کف رودخانه بیش از ۱۶ متر است و این امر اجرای پروژه را با مشکلاتی روبه‌رو ساخته بود اما با استفاده از پیچیده‌ترین فنون مهندسی به‌منظور استحکام سازه ترکیبی از اسکافلد و کفراژبندی به متراژ ۱۸۰۰ مترمکعب در این پروژه انجام شد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز همچنین ابراز امیدواری کرد: انتظار می‌رود پروژه‌های اولین سیل‌بند شهرک سعدی، پل شهدای مهدی آباد (عج)، تقاطع خلیج فارس در بزرگراه شهید استوار و زیرگذر مولوی تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.