گردباد با سرعت ۱۶۰ کیلومتر ایالت فلوریدای آمریکا را درنوردید

جاده‌های اصلی شهر را مسدود شد

گردباد با سرعت ۱۶۰ کیلومتر ایالت فلوریدای آمریکا را درنوردید
در یک ماه گذشته چند طوفان و گردباد بزرگ در آمریکا رخ داده است

مقامات آمریکایی روز یکشنبه اعلام کردند که گردباد شدید به همراه باران با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت شهر پالم بیچ گاردنز واقع در ایالت فلوریدا را درنوردید و موجب واژگونی خودروها و تخریب خانه‌های زیادی شده است.

اداره ملی هواشناسی آمریکا در میامی گفت که این گردباد اواخر بعدازظهر شنبه رخ داد و تندباد با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت شهر پالم بیچ گاردنز را درنوردید و سپس به سمت مناطق ساحلی حرکت کرد.

خسارات گسترده طوفان، مقامات این شهر ساحلی را مجبور کرد تا جاده‌های اصلی شهر را مسدود کرده تا کارگران بتوانند آوار در جاده‌ها را پاکسازی کنند.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که این گردباد منجر به واژگون شدن خودروهای پارک شده در خیابان‌ها و پرتاب آن‌ها بر روی یکدیگر و همچنین قطع گسترده شاخه‌ها و درختان و سقوط آن‌ها بر روی خانه‌ها و خودروها شده است.

پلیس شهر پالم بیچ گاردنز گزارشی در خصوص جراحت‌ها یا مرگ احتمالی افراد بر اثر این طوفان منتشر نکرده است.

اداره ملی هواشناسی آمریکا بعدازظهر شنبه برای بخش بزرگی از مرکز فلوریدا هشدار گردباد صادر کرد.

در یک ماه گذشته چند طوفان و گردباد بزرگ در آمریکا رخ داده است.

ماه گذشته بر اثر وقوع طوفان و گردباد شدید در جنوب، غرب میانه و شمال شرق آمریکا دستکم ۳۲ نفر کشته شده و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.

همچنین در ماه گذشته در پی طوفان شدید و حداقل یک گردباد در می سی سی پی، خانه ها در برخی از محله ها تقریبا کاملا نابود و برق هزاران خانه قطع شده و دست کم ۲۳ نفر کشته، ده ها مجروح و چهار نفر نیز ناپدید شده اند.