گابریلا کاریلو ،معمار مکزیکی به عنوان برنده جایزه آکادمی سلطنتی دورفمن 2023 میلادی شناخته شد !

دوم نوامبر سال ۲۰۲۳ میلادی، آکادمی سلطنتی به عنوان قدیمی‌ترین موسسه هنری درانگلستان که برجسته‌ترین چهره‌های هنری انگلستان در آن عضویت دارند، برنده جایزه دورفمن در سال ۲۰۲۳ میلادی رو معرفی کرد: گابریلا کاریلو ، معمار مکزیکی

گابریلا کاریلو ،معمار مکزیکی به عنوان برنده جایزه آکادمی سلطنتی دورفمن 2023 میلادی شناخته شد !

گابریلا کاریلو (مستقر در مکزیکوسیتی) با بیش از ۲۰ سال تجربه‌ی معماران، در طول زندگی کاری خود به استفاده از منابع محلی پرداخته است و در تلاش بوده است تا معماری واکنش‌پذیر نسبت به محیط پیرامون خود را ارائه نماید.

گابریلا کاریلو به عنوان عضوی از c733 نیز شناخته می‌شود؛ گروهی از معماران مکزیکی که به توسعه ساختمان‌های عمومی با کیفیت بالا مانند فضاهای جمعی و استادیوم‌ها می‌پردازند.

جایزه معماری دورفمن در جهت اعتلای معماری، به تجلیل رابطه‌ی میان هنر و معماری می‌پردازد. این جایزه به معمار/معمارانی اعطا می‌شود که به تصور دوباره‌ی آینده معماری می‌پردازند و چالش‌های جغرافیایی و اجتماعی-سیاسی را نیز در نظر می‌گیرند.

چهار فینالیست، تفکرات و پروژه‌های خود را به هیئت داوران ارائه می‌کنند و به برنده‌ی نهایی، جایزه‌ی ۱۰ هزار پوندی تعلق می‌گیرد.

اسلاید ۲ تا ۶:

Mercado Matamoros by Taller Gabriela Carrillo

اسلاید ۷ تا ۱۰:

Casa Piedra by Taller Gabriela Carrillo

اما سال ۱۳۹۷ شمسی (سال ۲۰۱۸ میلادی) بود که علیرضا تعابنی در نخستین دوره جایزه سالانه معماری دورفمن و از میان پنج دفتر معماری از بین ۱۰۰ دفتر معماری نامزد شده از سراسر نقاط جهان، توسط هیات داورانی متشکل از معمارانی سرشناس از جمله ریچارد راجرز، لوییزا هوتون، محسن مصطفوی و… و به دلیل نوآوری و تعالی فرهنگ معماری، رتبه نخست را کسب کرد.