کوروش صالحی و محمد غفاری ، دو معمار ایرانی به عنوان داوران جایزه بین المللی BLTدر سال 2024 میلادی انتخاب شدند

کوروش صالحی و محمد غفاری، دو معمارایرانی به عنوان داوران جایزه بین المللی BLT در سال ۲۰۲۴ انتخاب شدند! از دیگر اعضای هیئت داوران این جایزه می‌توان به ساندرا باگرمن از معماران آمریکایی تراهان (طرح پاویون ایالات متحده آمریکا در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا) و فیلیپ بلاک ، استاد موسسه فناوری فدرال زوریخ و استفان لِهمَن، استاد معماری و شهرسازی در دانشگاه نوادا اشاره کرد.

کوروش صالحی و محمد غفاری ، دو معمار ایرانی به عنوان داوران جایزه بین المللی BLTدر سال 2024 میلادی انتخاب شدند

کوروش صالحی، نقاش، معمار و شهرساز ایرانی-بریتانیایی (مقیم امارات متحده عربی) و با بیش از ۲۵ سال تجربه بین‌المللی به عنوان مدیر طراحی در استودیو طراحی و معماری اِل‌دبلیو‌کِی همکاران مشغول به فعالیت است.

او به عنوان یک طراح شهری و با پروژه‌هایی در بریتانیا ، آسیا و خاورمیانه ، فرآیند برنامه‌ریزی و طراحی افق شهری پروژه‌ی جزیره قطیفان (باولین جزیره سرگرمی در قطر) را رهبری کرده است و رهبر تیم تدوین دستورالعمل‌های طراحی معماری برای شهر شارجه در کشور امارات متحده عربی بوده است.

اِل‌دبلیو‌کِی همکاران با دارا بودن ۱۱ دفتر فعال در جهان، طیف گسترده‌ای از خدمات شامل برنامه‌ریزی و طراحی شهری، طراحی فضای داخلی، طراحی منظر، حفاظت از میراث، مدل‌سازی اطلاعات ساختمان و... را ارائه می‌دهد.

همچنین محمد غفاری، معمار و طراح ایرانی و همچنین عضو انجمن مفاخر ایران نیز آثار هنری خود را با یک نمایشگاه در روسیه آغاز نمود و تاکنون نزدیک به ۴۰ نمایشگاه داخلی و خارجی در لندن ، دبی، ارمنستان ، روسیه و شارجه امارات داشته است. محمد غفاری با ۹ سال تجربه در شاخه‌هایی همچون معماری، طراحی و مد، حضور قابل توجهی در فعالیت‌های بین‌رشته‌ای داشته است؛ او به عنوان محقق و دبیر تحریریه نیز با مجله ویلا همکاری داشته است. از جمله پروژه‌های وی در کشورهای ایران، ترکیه و سوئد می‌توان به طراحی داخلی گالری زهرونی (تهران، ایران) اشاره کرد.

جایزه بین‌المللی BLT به عنوان رقابتی سالانه با هدف شناساندن، تقدیر و قدردانی از متخصصانی که در زمینه‌ی تحقق پروژه‌های برجسته معماری در سطح جهان مشارکت دارند، پایه‌گذاری شده است.

از جمله برندگان این جایزه در سال ۲۰۲۳ می‌توان به پروژه هاوس بالما اثر کنگو کوما و همکاران در کشور سوئیس، پروژه ساختمان پنس یونیون در دانشگاه واشنگتن شرقی اثر استودیو معماری آمریکایی پرکینزاَندویل، پروژه پاویون کشور برزیل در اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا اثر استودیو معماری برزیلی اِم‌کِی۲۷ و همچنین مرکز رسانه‌ای تورنتو اثراستودیو طراحی کالبد (معمار مسئول: محمد رحیمی‌زاده) اشاره کرد.