کاهش ۹۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای در ساختمان‌های آموزشی بریتانیا

مین‌کننده انرژی کسب‌وکارهای بریتانیا در تلاش برای کاهش ۹۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای که معادل کاشت ۱.۷۳ میلیون درخت است، اجرای برنامه جامع کربن‌زدایی۱۴.۳ میلیون پوندی را آغاز کرده است.

کاهش ۹۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای در ساختمان‌های آموزشی بریتانیا

تأمین‌کننده انرژی کسب‌وکارهای بریتانیا در تلاش است تا انتشار کربن تعدادی از ساختمان‌های آموزشی را تا ۹۰ درصد کاهش دهد. این تأمین‌کننده انرژی غیرخانگی، گاز و برق مشاغل مختلف در سراسر بریتانیا را فراهم می‌کند و تأمین حدود ۴۲۰ هزار نقطه اندازه‌گیری جداگانه را برعهده دارد.

پروژه ۱۴.۳ میلیون پوندی که تأمین مالی آن برعهده طرح کربن‌زدایی بخش عمومی دولت بریتانیا قرار دارد، سیستم‌های گرمایشی، کنترل ساختمان‌ها و زیرساخت‌های الکتریکی را در ۵۲ ساختمان آموزشی شهر فراهم کرده است.

پیش‌بینی می‌شود این ابتکار انتشارهای کلی این ساختمان‌ها را تا بیش از ۳۸ هزار تن کربن‌دی‌اکسید کاهش دهد که معادل کاشت ۱.۷۳ میلیون درخت است. علاوه بر مزایای زیست‌محیطی نیز انتظار می‌رود این پروژه به‌طور قابل‌توجهی هزینه‌های انرژی را برای آکادمی‌ها در طول دوره ۲۰ ساله خود کاهش دهد.

طرح کربن‌زدایی آکادمی‌های آموزشی در بریتانیا

به‌روزرسانی‌ها شامل جایگزینی دیگ‌های گازی با پمپ‌های حرارتی منبع هوای کارآمد، نصب سیستم‌های پیشرفته مدیریت انرژی ساختمان و ارتقای زیرساخت‌های برق قدیمی می‌شود. فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر نیز در صورت امکان گنجانده خواهد شد. کمک‌هزینه دریافتی از طرح کربن‌زدایی بخش عمومی نیز به تأمین‌کنندگان این امکان را می‌دهد که در طول زمان صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌ها داشته باشند، در نتیجه پول بیشتری را به‌طور مستقیم به آموزش کودکان اختصاص دهند و در عین حال نقش خود را در ارائه یک آینده صفر خالص ایفا کنند.

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از ساختمان‌های غیرخانگی برای تسریع گذار بریتانیا به کربن‌صفر خالص شدن بسیار مهم است. این امر یک تمرکز کلیدی در تجارت انرژی محسوب می‌شود و پروژه حاضر با پوشش کنترل‌های مؤثر ساختمان با راه‌حل‌های دیگر مانند پمپ‌های حرارتی منبع هوا، همچنین صفحات فتوولتائیک خورشیدی و ذخیره باتری برای ایجاد کاهش قابل‌توجهی در انتشار گازهای گلخانه‌ای، نمونه‌ای از رویکرد تأمین‌کننده انرژی بریتانیایی برای کربن‌زدایی ساختمان‌ها است. بریتانیا در نظر دارد به بسیاری از سازمان‌های دیگر کمک کند تا از فرصت‌های کم‌کربن شدن ساختمان‌ها بهره‌مند شوند.