چله تابستان در این روستا یخ می زنید!

روستای گرسماسر دشت‌هایی سر سبز و زیبا دارد. همچنین این عقیق سبز درخشان با کوه‌های بلند و چشمه‌های خنک زینت یافته است. تزیینات بی‌نظیر و فراوان این جنگل سبز وجه تمایز این ییلاق با سایر مناطق است.

چله تابستان در این روستا یخ می زنید!

توریسم آنلاین: خیلی از گردشگران حرفه‌ای که به قول خودشان خط سبز شمالی ایران را مثل کف دستشان می‌شناسند، اگر بخواهند یکی از دهها شهر شمالی ایران را انتخاب کنند، روی رامسر انگشت می‌گذارند. رامسر یکی از دیدنی‌ترین شهرهای شمال ایران است که از جاذبه‌های طبیعی، چیزی کم ندارد.در مسیر رامسر به کتالم، مسیری آسفالته، جنگلی و زیبا وجود دارد که امتداد آن به یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین ییلاقات رامسر می‌رسد که نام آن «گرسماسر» است.

«گرسماسر» قدمتی تاریخی دارد و در مسیر عبور کوهنوردانی است که برای استفاده از مناظر طبیعی و زیبای لپاسر، به قله 3600متری و پر برف «سماموس» راهی می‌شوند. نام روستای «گرسماسر»، از قلعه «گرزمان سر» اخذ شده است که به معنی مکانی در بالای بهشت است و قلعه ای هم به همین نام در این روستا وجود دارد که به احتمال زیاد، از آثار تاریخی دوره حسن صباح است. این روستا، قدمتی هزار ساله دارد و «رابینو» نیز، در سفرنامه خود، از این قلعه باستانی و روستای «گرسماسر» یاد کرده است.

این روستا از زیباترین نقاط رامسر و به واقع از شاهکار های خلقت است دارای هوایی مطبوع و خنک در فصل تابستان می باشد.

روستای گرسماسر رامسر در مجاورت رامسر زیبا، که از سر زیبایی و شکوه بی‌مثالش به عروس شهرهای ایران شهرت دارد، قرار گرفته است. در واقع برای رسیدن به گرسماسر لازم است عروس شهرهای ایران را ببینید و سپس از دالان بهشت عبور کنید تا به گرسماسر این عقیق سبز جنگل‌های شمالی ایران زمین برسید. آب و هوای خوش و بی‌نظیرش، چشم‌انداز سبز و با طراوتش، تنوع جاذبه‌های طبیعی و تاریخی‌اش همه و همه در کنار هم سبب شده‌اند این روستای سبز کهن سال تبدیل شود به شاهکار خلقت.

روستای گرسماسر دشت‌هایی سر سبز و زیبا دارد. همچنین این عقیق سبز درخشان با کوه‌های بلند و چشمه‌های خنک زینت یافته است. تزیینات بی‌نظیر و فراوان این جنگل سبز وجه تمایز این ییلاق با سایر مناطق است.

در ضمن کوهی به نام دزکول در این ییلاق واقع شده است، این کوه بسیار بلند است و از دیگر جذابیت‌های این مکان منحصر به فرد محسوب می‌گردد. به گونه‌ای که اگر از این کوه بالا بروید و به قلۀ کوه برسید از روی این کوه به تمام نقاط رامسر و تنکابن مشرف خواهید بود. به علاوه مسیر سهل الوصول و مناسب گرسماسر برای صعود به کوه سماموس نیز مورد توجه کوهنوردان قرار می‌گیرد.

اگر بیش از این طاقت گرمای تابستان را ندارید همین امروز راهی گرسماسر شوید. باور کنید لذت زندگی در خانه چوبی در دل روستا با هیچ لذتی در دنیا قابل قیاس نخواهد بود.