پس از چین ، هلند نیز ساخت و ساز پاویون خود را در اکسپو 2025 اوزاکا آغاز کرد!

روز گذشته ششم ماه مارس سال ۲۰۲۴، هلند به صورت رسمی فرآیند ساخت‌وساز پاویون خود را در اکسپو۲۰۲۵ واقع در جزیره مصنوعی یومه شیما در سواحل اوزاکا آغاز کرد.

پس از چین ، هلند نیز ساخت و ساز پاویون خود را در اکسپو 2025 اوزاکا آغاز کرد!


در این مراسم که با حضور هیرویوکی ایشیگه ، دبیر کل انجمن نمایشگاه بین‌المللی ژاپن ۲۰۲۵ میلادی، مارک کویپرس، سرکنسول هلند در اوزاکا و همچنین کمیسر کل پاویون هلند در اکسپو ۲۰۲۵ همراه بود، هلند بر ساختن آینده‌ای پایدار در کنار یکدیگر تمرکز ویژه‌ای داشت.

پاویون هلند، با موضوع “زمینه‌ی مشترک”، به نمایش راه‌حل‌های نوآورانه‌ برای مهم‌ترین چالش‌های جهان از جمله تغییرات آب‌وهوایی، امنیت غذایی و همچنین جمعیت سالخورده خواهد پرداخت.

مارک کویپرس، سرکنسول هلند در اوزاکا و همچنین کمیسر کل پاویون هلند در اکسپو ۲۰۲۵ در این باره گفت:

دنیای ما برای مقابله با چالش‌های جهانی به همکاری نیاز دارد؛ و اکسپو ۲۰۲۵، بستری را برای هلند فراهم می‌سازد تا تخصص خود را در این موضوعات به اشتراک بگذارد و با دیگر کشورها در جهت دستیابی به آینده‌ای پایدار همکاری نماید...”

مسئولان پاویون هلند در اکسپو ۲۰۲۵ اوزکا درباره‌ی اهمیت این حضور چنین می‌نویسند:

اکسپو ۲۰۲۵ فرصتی فوق‌العاده را برای هلند فراهم می‌آورد تا با مردمی از سراسر جهان گردهم آید! هدف ما این است که پاویون ما به یک فضای ملاقات باز برای الهام بخشیدن به نسل آینده تبدیل شود... ما مشتاقانه منتظر همکاری با سازمان اکسپو، شرکای ژاپنی خود و همچنین دیگر کشورها هستیم تا این نمایشگاه را به یک نمایشگاه موفق برای همه تبدیل کنیم.”

اما آگوست سال ۲۰۲۳ میلادی بود که هلند از طرح پاویون خود برای اکسپو ۲۰۲۵ رونمایی کرد! پاویونی مکعب مستطیل شکل با دایره‌ای در میانه‌ی خود به عنوان استعاره‌ای از خورشید انسان‌ساز و پتانسیل نامحدود انرژی پاک.

این پاویون که توسط معمار هلندی، توماس راو طراحی شده است، مضمون پایداری را در بردارد. این پاویون که از مواد بازیافتی ساخته خواهد شد، از روش‌های ساخت‌وسازی بهره خواهد برد که امکان جداسازی و استفاده مجدد را پس از اکسپو فراهم می‌نمایند!

بازدیدکنندگان از پاویون هلند، فناوری‌های پیشرفته‌ای را تجربه خواهند کرد که از قدرت آب برای تسریع حرکت به سمت انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر استفاده می‌کنند. البته بیان نقش آب صرفا در قالب فناوری‌های پیشرفته‌ای نخواهد بود! چرا که این منبع انرژی پاک به زیبایی هر چه تمام در نمای پروژه و سقف سازه نیز منعکس خواهد شد.