پروژه تعریض پل فسا در مرحله مطالعه قرار دارد

با تغییرات ایجاد شده در دوربرگردان پل فسا، حجم ترافیک این محدوده افزایش یافته و تعریض این پل به عنوان مطالبه مردمی مطرح شده که به گفته معاون ایمنی و حریم اداره‌کل راهداری فارس طرح تعریض پل فسا در مرحله مطالعه و مشاوره قرار دارد.

پروژه تعریض پل فسا در مرحله مطالعه قرار دارد

ترافیک جاده ورودی شیراز از محور شیراز-سروستان از مدتی قبل سنگین شده و حجم تردد خودروها افزایش یافته است.

با توجه به موقعیت مکانی این محدوده، بار ترافیکی موجود گاه شرایط ناهنجاری را برای رانندگان و مردم ایجاد می‌کند.

این موضوع سبب شده که پویشی با موضوع "درخواست تعریض پل فسا" در‌ سامانه فارس من ثبت شود.

در متن این پویش آمده است: در طول شبانه‌روز، ساعت‌ها ترافیک سنگین در جلوی پلیس راه و ورودی پل اصلی رودخانه فصلی پل فسا وجود دارد و به نظر می‌رسد تنها راه‌حل خروج از ترافیک در این نقطه ، عریض نمودن پل است.

یکی از کاربران فارس من نیز طی پیامی بر این موضوع تاکید کرده و نوشته است: واقعا تنها راه‌حل جلوگیری از ترافیک سنگین این منطقه در مسیر خروجی پل فسا، چند بانده کردن عرض پل رودخانه فصلی باند خروجی پلیس راه است، که به نظر می‌رسد هزینه زیاد و سنگینی هم نداشته باشد.

کاهش طول بریدگی و افزایش ترافیک پل فسا

معاون ایمنی و حریم اداره‌کل راهداری استان فارس، در گفتگو با خبرنگار فارس پیرامون مطالبه مطرح شده اظهار داشت: تعریض پل فسا از طرح‌هایی است که ضرورت آن احساس می‌شود چرا که اخیراً حجم ترافیک این منطقه سنگین شده است.

یزدانی افزود: دلیل ترافیک موجود این است که دور برگردان مقابل پاسگاه انتظامی پلیس راه شیراز-فسا، با درخواست شهرداری منطقه هفت تغییر کرده و طول بریدگی کمتر شده است.

این مسؤول گفت: پس از اینکه طول این بریدگی کاهش یافت، حجم ترافیک بالا رفته است.

وی بیان کرد: ترکیب ترافیک خروجی شهر شیراز با ترافیک منطقه ویژه اقتصادی همچنین سفرهای آخر هفته و رفتن مردم به باغات خارج از شهر، با هم جمع شده و افزایش ترافیک را به دنبال داشته است.

مطالعه طرح تعریض پل فسا قدری زمان‌بر است

یزدانی ضمن اشاره به روند طرح خاطرنشان کرد: در این شرایط طرح تعریض پل فسا، اکنون در مرحله مطالعات قرار دارد و مشاور در حال بررسی است.

معاون راهداری فارس گفت: این طرح از سوی سازمان راهداری کشور ابلاغ گرفته و پس از برآورد هزینه، به مناقصه گذاشته می‌شود تا برای جذب پیمانکار اقدام شود.

یزدانی تاکید کرد: به دلیل تردد کامیون‌ها و ماشین‌های باربری، باید پلی ایجاد شود که جوابگوی بارهای سنگین باشد بنابراین مطالعه آن قدری زمان بر است.