پروژه بزرگراه سرلشکر شهید استوار یک کار ارزشمند عمرانی است

رئیس کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و سلامت اداری شورای اسلامی شهر شیراز از اجرای این پروژه به‌عنوان یک کار ارزشمند عمرانی یادکرد و گفت: پروژه بزرگراه سردار شهید استوار در مدت‌زمان کوتاه‌تری از برآوردهای اولیه به بهره‌برداری رسید که نشان از تلاش و زحمت شبانه‌روزی مدیریت شهری به‌خصوص سازمان عمران شهرداری شیراز دارد.

پروژه بزرگراه سرلشکر شهید استوار یک کار ارزشمند عمرانی است

آیین بهره‌برداری از بزرگراه سرلشکر شهید عبدالرسول استوار، افتتاح پل مولوی و هم‌زمان افتتاح و کلنگ زنی پروژ‌ه‌های مناطق ۷ و ۱۱ شهرداری شیراز در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور دبیر و سخنگوی هیئت دولت، استاندار فارس، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کلان شهر شیراز، مقامات ملی، استانی و شهری با اعتبار ۲۹۳۳ میلیارد تومان برگزار شد.

این آیین در بیست و یکمین مرحله از افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهرداری شیراز در ۱۷ ماه گذشته و در راستای افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۴۵۶ پروژه شهری بااعتبار بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

رئیس کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و سلامت اداری شورای اسلامی شهر شیراز از اجرای این پروژه به‌عنوان یک کار ارزشمند عمرانی یادکرد و افزود: پروژه بزرگراه سردار شهید استوار در مدت‌زمان کوتاه‌تری از برآوردهای اولیه به بهره‌برداری رسید که نشان از تلاش و زحمت شبانه‌روزی مدیریت شهری به‌خصوص سازمان عمران شهرداری شیراز دارد.

مهدی طاهری با اشاره به این نکته که مدیریت شهری شیراز با اجرای این پروژه، یادگار بزرگی را برای شیراز و ایران عزیزمان به یادگار گذاشت، عنوان کرد: شهید استوار، شخصیت بی‌نظیری بود که در ایران عزیزمان کمتر شناخته‌شده است; اما در منطقه به‌خصوص در محور مقاومت او را به‌خوبی می‌شناسند.

وی بیان کرد: شهید استوار نه‌تنها در حوزه نظامی، بلکه در حوزه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی شخصیتی بی‌نظیر بود و هنوز هم تمام ابعاد شخصیت او شناسانده نشده است.

 رئیس کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و سلامت اداری شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: شهید استوار هم در دوران دفاع مقدس به‌عنوان فرمانده تیپ ۳۵ امام حسن مجتبی (ع) حضوری فعال داشت و پس از دفاع مقدس نیز دانشکده علوم و فنون پیاده سپاه را راه‌اندازی کرد.

طاهری خاطرنشان کرد: شهید استوار پس از دفاع مقدس از بنیان‌گذاران سازمان اطلاعات نوین سپاه به‌ویژه در حوزه شبکه‌سازی هم بود، اگر دو شخصیت بزرگ در حوزه اطلاعات و عملیات در کل کشور داشته باشیم بعد از شهید باقری، باید از شهید استوار به‌عنوان کسی که بعد از جنگ به مجموعه اطلاعات، یک نظام نوین و شبکه یکپارچه داد، یادکرد به‌گونه‌ای که در حوزه اطلاعات و عملیات، شهید استوار به‌عنوان یک مرجع تقلید شناخته می‌شود.

وی شهید استوار را بنیان‌گذار یگان ویژه صابرین دانست و گفت: برای اولین بار شهید استوار تجهیزات ورزشی هوایی، هزار چتر را به طرق مختلف از اروپا وارد ایران کرد و ورزش پاراگلایدر و پاراموتور را تبدیل به یک هجوم چریکی هوایی کرد چیزی که در طوفان الاقصی فلسطینی‌ها از همین شیوه حاج رسول استفاده کردند.

رئیس کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و سلامت اداری شورای اسلامی شهر شیراز هم‌چنین شهید استوار را بنیان‌گذار قرارگاه مدینه منوره در جنوب کشور معرفی کرد و اظهار داشت: در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد که آمریکایی‌ها ایران را در شرایط سختی قرار داده بودند، با تشکیل این قرارگاه پایه‌گذار شهرهای موشکی زیرزمینی جمهوری اسلامی در منطقه شد و آمریکا را به نقطه بازدارندگی رساند.

وی در ادامه فعالیت‌های مفید و مثمر ثمر حاج استوار او را بنیان‌گذار شیوه نبرد دفاع هجومی نامتقارن نیز دانست و عنوان کرد: این شیوه نبرد، ترکیبی از دفاع و هجوم به شکل کاملاً نامتقارن، شیوه‌ای بسیار استثنایی و بی‌بدیل است که بعدها به‌عنوان شیوه مبارزه محور مقاومت قرار داده شد که تقریباً مواجهه کاملی از طریق استکبار ندارد.

طاهری بیان کرد: در اواخر دهه هشتاد شهید استوار فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در شمال غرب را بر عهده گرفت و درواقع بنیان‌گذار امنیت مردم پایه در شمال غرب بود چیزی که بنیانش را شهید بروجردی با سازمان پیش‌مرگان کرد گذاشته بود و حاج استوار توانست با یک کار سخت و بهره‌گیری از شخصیت کاریزماتیکی که خداوند متعال به او هدیه کرده بود به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: شهید استوار در ابتدای جنگ در سوریه واحد اطلاعات عملیات محور مقاومت را از صفر راه‌اندازی کرد و بعدازآن شهید سردار همدانی او را مسئول کرد که دفاع وطنی سوریه را راه‌اندازی کند.

رئیس کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و سلامت اداری شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: این شخصیت بی‌نظیر در اوایل ۱۳۹۴ سازمان مستشاری ارتش سوریه را در سوریه به‌فرمان شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ایجاد کرد و برای این کار حدود سی نفر از بهترین و باتجربه‌ترین سرداران سپاه را با خود به سوریه برد.

طاهری اظهار کرد: شهید استوار هم‌چنین در اواخر سال ۹۴ که عملیات بزرگ محرم برای آزادسازی منطقه غرب حلب شروع شد ایشان فرماندهی جبهه آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا را که چندین سال حدود شصت هزار نفر از ساکنین شیعه این منطقه در محاصره بودند، با فرماندهی بی‌نظیر و در یک عملیات پیچیده و بی‌بدیل، آن منطقه آزاد کرد.

وی با تقدیر از کلیه دست‌اندرکاران اجرای این بزرگراه بزرگ و ارزشمند، اضافه کرد ما مرهون مجاهدت‌ها و رشادت‌های چنین شهدای گران‌قدری هستیم که برای شیراز ما نامشان همیشه جاودان خواهد ماند.