بزرگراه سرلشکر شهید عبدالرسول استوار موجب تحول در جنوب شرق شیراز می‌شود

شهردار شیراز با اشاره به مشخصات اجرایی بزرگراه سرلشکر شهید استوار گفت: این پروژه از بلوار خلیج‌فارس به بولوار نصر شرقی متصل می‌شود و موجب تحول در جنوب شرق شیراز خواهد شد و این منطقه را از بن‌بست خارج می‌کند.

بزرگراه سرلشکر شهید عبدالرسول استوار موجب تحول در جنوب شرق شیراز می‌شود

آیین بهره‌برداری از بزرگراه سرلشکر شهید عبدالرسول استوار، افتتاح پل مولوی و هم‌زمان افتتاح و کلنگ زنی پروژ‌ه‌های مناطق ۷ و ۱۱ شهرداری شیراز در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور دبیر و سخنگوی هیئت دولت، استاندار فارس، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کلان شهر شیراز، مقامات ملی، استانی و شهری با اعتبار ۲۹۳۳ میلیارد تومان برگزار شد.

این آیین در بیست و یکمین مرحله از افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهرداری شیراز در ۱۷ ماه گذشته و در راستای افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۴۵۶ پروژه شهری بااعتبار بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

شهردار کلان‌شهر شیراز اظهار کرد: افتتاح بزرگراه شهید استوار در ایام دهه فجر در راستای سومین مرحله افتتاح پروژه‌های مدیریت شهری در این ایام بود.

محمدحسن اسدی افزود: در ایام دهه فجر محور جنوبی بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی به طول ۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسید، همچنین در این ایام عملیات حفاری مکانیزه خط ۳ مترو شیراز آغاز شد و ۲ مرحله افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: پروژه بزرگ‌مقیاس سرلشکر شهید استوار توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز با تلاش شبانه‌روزی کارکنان خدوم و معاونت‌های مختلف در دهه فجر افتتاح شد.

اسدی با اشاره به اینکه شهرداری شیراز در پیشبرد امورات شهری این کلان‌شهر تلاش بسیاری دارد، ادامه داد: افتتاح این پروژه طی یک و نیم سال گذشته در راستای بیست و یکمین مرحله افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی صورت گرفت.

شهردار شیراز به مشخصات اجرایی بزرگراه شهید استوار اشاره و تصریح کرد: این پروژه از بلوار خلیج‌فارس به سمت دروازه قرآن به بولوار نصر شرقی متصل می‌شود و موجب تحول در جنوب شرق شیراز خواهد شد و این منطقه را از بن‌بست خارج می‌کند.

اسدی تأکید کرد: پروژه‌های شهرداری شیراز ویژگی خاص دارد و در جلسه‌ای که با حضور وزیر کشور برگزار شد این موضوع مطرح شد که بسیاری از پروژه‌های شهرداری شیراز زودتر از موعد مقرر تکمیل، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تأکید کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر شیراز در دستور کار است و امروز در این کلان‌شهر حتی یک پروژه نیمه تعطیل وجود ندارد و کلیه پروژه‌ها در شهر شیراز فعال هستند.

شهردار شیراز در ادامه به برخی از شاخصه‌های برتر این کلان‌شهر اشاره کرد و افزود: کلان‌شهر شیراز به‌عنوان پایتخت محیط‌زیست آسیا انتخاب شد و این انتخاب از میان ۸۰ شهر و‌ کلان‌شهر صورت گرفت.

اسدی ادامه داد: شیراز، شهر جهانی صنایع‌دستی و مجموعه مدیریت شهری این کلان‌شهر عضو هیئت‌مدیره مترو پلیس و کلان‌شهرهای بزرگ دنیا است و این شهر عضو هیئت‌مدیره شهرهای تاریخی جهان است و امروز این کلان‌شهر به یک کارگاه بزرگ سازندگی، اجرای پروژه‌های عمرانی، خدمات شهری، سیما و منظر و فضای سبز و حمل‌ونقلی تبدیل‌شده است.

وی اضافه کرد: بودجه شهرداری شیراز در متمم ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و ۸۲.۵ درصد از اعتبارات مختص به حوزه عمرانی است.

شهردار شیراز تصریح کرد: امروز اعتبارات پروژه‌های عمرانی ۲۰ هزار میلیارد تومان است و در سال آینده بودجه پیشنهادی به شورای شهر شیراز ۳۰ هزار میلیارد تومان است و این احتمال وجود دارد که موضوع افزایش بودجه از سوی شورای اسلامی شهر شیراز مطرح شود.

اسدی با اشاره به اینکه ۳ درصد از مجموع بودجه عمرانی شهرداری شیراز صرف محرومیت‌زدایی کلان‌شهر شیراز می‌شود، خاطرنشان کرد: طی دو هفته گذشته بالغ‌بر ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی در شهر شیراز افتتاح و به بهره‌برداری رسید، این در حالی است که سه درصد از پروژه عمرانی شهر شیراز نیز سهم اجرای پروژه‌های محله و‌ مسجد محوری است.

ایجاد مشکل در تأمین واگن مترو درخواست شهردار شیراز از سخنگوی دولت در این مراسم بود و وی اظهار کرد: در این حوزه مشکلات بسیاری داریم و با توجه به تکمیل شدن خط ۲ مترو، شایسته نیست که این خط تنها ۵ ساعت با سرفاصله ۳۰ دقیقه حرکت، خدمات بیشتری نداشته باشد.

اسدی اضافه کرد: امروز امیدآفرینی سرلوحه کار تمام مجموعه‌ها است و این موضوع مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و شعار دولت است، اما در تأمین واگن علی‌رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته با مشکل مواجه هستیم.

وی بابیان اینکه در پایان سال فروش و انتشار اوراق مشارکت انجام می‌شود از سخنگوی دولت خواست با مشارکت دولت این کمک به مجموعه شهرداری صورت گیرد تا میزان اوراق مشارکت که در بودجه شهرداری شیراز مصوبه شده است بتوان آن‌ها را به فروش برسانیم.

شهردار شیراز همچنین تصریح کرد: امروز تقاضای شهرداری‌ها از دولت و‌ مجلس شورای اسلامی، ایجاد مدیریت واحد و یکپارچه شهری است تا تحقق آن صورت گیرد.

اسدی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در دولت سیزدهم صورت گرفت تصویب قانون درآمدهای پایدار بود که در تیرماه سال گذشته به شهرداری‌ها ابلاغ شد و این اقدام مزایای بسیار خوبی به همراه داشت.