ویلایی‌سازی مسکن در قم آغاز شد

با حضور وزیر راه‌وشهرسازی در استان قم، ساخت مسکن ویلایی در شهرک طایقان کلنگ‌زنی شد

ویلایی‌سازی مسکن در قم آغاز شد

مهرداد بذرپاش امروز _دوشنبه ششم شهریورماه_ برای افتتاح پروژه‌های حوزه راه‌وشهرسازی به مناسبت هفته دولت وارد قم شد، وزیر راه و شهرسازی در ابتدای حضور در آرامستان بهشت معصومه در گلزار شهدای مدافع حرم شهر قم به قرائت فاتحه پرداخت.

وی سپس در کنار استاندار قم، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان شهری و استانی از پروژه کنارگذر شهید سردار سلیمانی بازدید کرد، این پروژه از جمله پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در شهر قم است که قرار است معضل کمبود کنارگذر در شهر قم را برطرف کند.

کلنگ‌زنی ساخت‌وساز در شهرک پرنیان قم که در نزدیکی روستای طایقان در ۱۸ کیلومتری جنوب شهر قم قرار دارد، از دیگر برنامه‌های سفر امروز وزیر راه‌وشهرسازی به استان قم بود.

مطابق با سیاست‌های دولت در ساخت مسکن ویلایی، قرار است شهرک پرنیان به ویلایی‌سازی اختصاص پیدا کند و پنج هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن به صورت حیاط‌دار و یک طبقه در آن احداث شود.

مطابق با طرح‌های تهیه شده در این زمینه، متراژ زمین هر واحد در سایت طایقان ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر و زیربنای هر واحد نیز بین ۹۰ تا ۱۱۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

در استان قم ۱۴۷ هزار نفر برای دریافت مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۳ هزار حائز شرایط شناخته شده‌اند، قرار است نزدیک به ۳۰ هزار نفر در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان سکونت داده شوند.

بازدید از روند آماده‌سازی ساخت‌وساز در اراضی ۵۶۰ هکتاری از دیگر برنامه‌های وزیر راه‌وشهرسازی در قم است.