وحشت خالق ChatGPT از هیولایی که خودش ساخته!

بشر مدت زمان محدودی برای تنظیم و مدیریت فناوری‌های هوش مصنوعی نظیر چت جی پی تی دارد

وحشت خالق ChatGPT از هیولایی که خودش ساخته!
حذف مشاغل توسط هوش مصنوعی در آینده نه‌چندان دور، غیرممکن نیست

سم آلتمن، مدیرعامل شرکت سازنده ChatGPT نیز نتوانست نگرانی خود را از احتمال حذف مشاغل توسط هوش مصنوعی و سایر تهدیدات این فناوری پنهان کند.

سام آلتمن، مدیرعامل اوپن ای‌آی، اخیرا نگرانی خود را در مورد تاثیرات بالقوه GPT-۴، آخرین مدل مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت، به‌طور علنی ابراز کرده است. وی در مصاحبه‌ با شبکه ABC News اعتراف کرد که از احتمال حذف مشاغل توسط این چت‌بات و سایر فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، در هراس است.

آلتمن هم‌چنین در مورد احتمال استفاده از ChatGPT در جهت طراحی اهداف مخرب مانند پخش اطلاعات نادرست در مقایس بزرگ یا حملات سایبری نیز هشدار داد. او اذعان کرد علی‌رغم آنکه چت جی پی تی تا حد زیادی تحت کنترل انسانی است، این خطر وجود دارد که افراد یا سازمان‌های دیگر از این‌ محدودیت‌های ایمنی استفاده نکنند.

حذف مشاغل توسط هوش مصنوعی، نگرانی بنیان‌گذار OpenAI

آلتمن در ادامه افزود که بشر مدت زمان محدودی برای تنظیم و مدیریت فناوری‌های هوش مصنوعی نظیر چت جی پی تی دارد. OpenAI که اخیرا از نسخه جدید چت‌بات خود تحت عنوان GPT-۴ رونمایی کرده، مدعی شده که این نسخه در مقایسه با نسل قبل خلاقانه‌تر و مشارکتی‌تر است. این شرکت هم‌چنین با عرضه اشتراک سرویس ChatGPT Plus، دسترسی زودهنگام به آخرین ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را ارائه می‌دهد.

بااین‌حال، آلتمن نتوانست نگرانی خود را کتمان کند و اقرار کرد که حذف مشاغل توسط هوش مصنوعی در آینده نه‌چندان دور، غیرممکن نیست. او هم‌چنین با اطمینان از توانایی بشر برای انطباق با تغییرات عمده فناوری سخن گفت، اما هشدار داد که این تغییرات می‌تواند چالش‌های مهمی را در نحوه زندگی ما ایجاد کنند.

به‌طور کلی، اظهارات اخیر سم آلتمن ماهیت پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی فناوری‌ هوش مصنوعی و تاثیر بالقوه آن بر جامعه را برجسته می‌کند. در حالی‌که AI از پتانسیل بالایی برای تحول صنایع مختلف برخوردار بوده، چالش‌های و خطرات قابل توجهی را به‌همراه دارد که باید به آنها با جدیت و فوریت توجه شود. بنابراین همراه با تکامل و پیشرفت هوش مصنوعی، بررسی و مدیریت تاثیر این فناوری بر جامعه نیز از ضرورت بالایی برخوردار است.