مشارکت بخش خصوصی در تاسیس شهر ساحلی خلیج‌فارس مورد توجه باشد

استاندار هرمزگان گفت: لازم است برای سرعت دادن به اقدامات مرتبط با شهر مدرن و ساحلی خلیج‌فارس از طریق بسته‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی از ظرفیت این بخش نهایت استفاده را برد.

مشارکت بخش خصوصی در تاسیس شهر ساحلی خلیج‌فارس مورد توجه باشد

به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان با تاکید بر اینکه سکونتگاه‌های جدید ساحلی یکی از نیازهای اصلی کشور است، اظهار کرد: مهم‌ترین شهر ساحلی که باید روی آن تمرکز شود، شهر ساحلی خلیج‌فارس در مجاورت بندرعباس است.

وی افزود: شهر ساحلی خلیج‌فارس یک شهر ملی با ویژگی‌های خاص است و تاکید داریم شهری مدرن است که بتواند خود را به عنوان یک شهر شاخص در سطح کشور و منطقه معرفی کند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: با توجه به طرحی که برای این شهر آماده شده است می‌توان این آرزوی ملی را به حقیقت تبدیل و شهری مدرن تأسیس کرد.

دوستی با تاکید بر اینکه شهر بستر توسعه خواهد بود و تمام مدیران مرتبط باید برای اجرای این طرح همت داشته باشند، تصریح کرد: برای سرعت دادن به کارها نیاز است از طریق بسته‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی از ظرفیت این بخش نهایت استفاده را برد.

وی ادامه داد: در حوزه اعتبارات مرتبط با طرح‌های پژوهشی باید بیشترین اعتبارات صرف مطالعات در خصوص زنجیره‌های ارزش و مهارت‌ورزی در صنایع شود تا بتوان بر آن اساس مشکلات این حوزه را کاهش داد و به توسعه اشتغال و کارآفرینی کمک کرد.

استاندار هرمزگان موازی‌کاری در طرح‌های پژوهشی را یک آفت دانست و گفت: دستگاه‌هایی که مطالعات مشترک در خصوص موضوعات یکسان دارند باید از موازی‌کاری خودداری و از نتایج مطالعات و طرح‌های پژوهشی یکدیگر استفاده کنند تا بودجه مرتبط با طرح‌های پژوهشی به نیازهای اساسی استان در حوزه تحقیق و پژوهش تخصیص پیدا کند.

در این جلسه پنجم بررسی و تصویب طرح امکان‌سنجی و مکان‌یابی سکونتگاه‌های جدید ساحلی، تصویب و توزیع اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری سال ۱۴۰۲، بررسی و تصویب طرح‌های پژوهشی بند (ج) تبصره ۹ قانون بودجه سال جاری، توزیع اعتبار حاصل از فروش اموال منقول و غیرمنقول دولتی و تعیین کاربری یک قطعه زمین در پارسیان مورد بررسی قرار گرفت.