مایانسانگ ، معمار چینی و بنیانگذاز معماران مد و همکاری با برند فندی در طراحی کیف و کفش با الهام از معماری خود

در نمایشگاه لباس مردانه پاییز-زمستان سال ۲۰۲۴ میلای فِندی در شهر میلان ، این خانه مُد ایتالیایی از کفش‌های کتانی و کیف‌های دستی جدید متفاونی رونمایی کرده است که توسط معمار چینی و بنیانگذار معماران مَد یعنی ما یانسانگ طراحی شده است!

مایانسانگ ، معمار چینی و بنیانگذاز معماران مد و همکاری با برند فندی در طراحی کیف و کفش با الهام از معماری خود


در اولین نگاه به این کفش‌های کتانی و کیف‌های دستی، با همان خطوط سینوسی‌ای مواجه می‌شویم که این معمار صاحب‌نام چینی در طراحی ساختمان‌های خود نیز استفاده می‌کند.

برای مثال، ما یانسانگ در بازطراحی کیف چرم فندی پیکابو، بریدگی‌های قابل توجهی را در قسمت جلویی این کیف اعمال نموده است که با قطعات آلومینیوم لاک‌کاری شده که از میان شکاف‌ها بیرون می‌آیند، منبت کاری شده است! همچنین از همین آلومینیوم برای تشکیل یک انحنا در دسته کیف استفاده شده است، به گونه‌ای که دسته‌ی کیف به خوبی در کف دست قرار گیرد...

او همچنین در بازطراحی کفش‌های کتانی برند فندی به افزودن یک قالب تزریقی منحنی شکل به زیره‌ی کفش پرداخته است! ایده‌ای که توسط حباب‌های هوای براق و چشم‌نواز برجسته می‌شود.

ما یانسانگ درباره این تجربه‌ی منحصربه‌فرد می‌گوید:

این اولین بار است که به طراحی کفش و کیف می‌پردازم. من همیشه علاقمند به طراحی چیزهای نزدیک‌تر به مردم بوده‌ام... این ایده‌ها، درک من از معماری است! موضوعی که فکر می‌کنم به نحوه‌ی استفاده مردم از فضا، احساس فضا و احساسات آنها مربوط می‌شود...

من فکر می‌کنم این‌ها توسعه‌های تجربه‌ی معماری و شهر هستند. بنابراین شاید طراحان بایستی چندرشته‌ای باشند و براساس تجربیات انسانی خود فعالیت نمایند.”