قابلیت تبدیل الماس غرب سنندج به یکی از بهترین مجتمع‌های گردشگری غرب کشور

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر خود به استان کردستان از پروژه مجتمع گردشگری الماس غرب سنندج بازدید کرد

قابلیت تبدیل الماس غرب سنندج به یکی از بهترین مجتمع‌های گردشگری غرب کشور

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز _شنبه چهارم شهریورماه_ در بازدید از پروژه گردشگری الماس غرب سنندج با بیان اینکه پروژه الماس غرب می‌تواند یکی از بهترین مجتمع‌های گردشگری غرب کشور باشد، اظهار کرد: در ساخت پروژه باید مسائل زیبایی‌شناسی لحاظ شود.

سیدپیام حسینی، سرمایه‌گذار پروژه گردشگری الماس غرب نیز در بازدید وزیر میراث فرهنگی از این پروژه، خاطرنشان کرد: مجتمع گردشگری الماس غرب در فضایی به مساحت هشت هزار و ۸۰۰ مترمربع و با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومان، متشکل از ۵۰ میلیارد تومان آورده شخصی و ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حال احداث است.

وی ادامه داد: این مجموعه گردشگری در سه طبقه با ۳۲ تخت و با کاربری اقامتی، پذیرایی و تفریحی دایر می‌شود.

سرمایه‌گذار پروژه گردشگری الماس غرب با اشاره به اینکه این پروژه در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تاکید کرد: با بهره‌برداری از مجتمع گردشگری الماس غرب برای ۵۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

حسینی از وزیر میراث فرهنگی درخواست کرد که بازپرداخت تسهیلات بانکی این پروژه یک سال تنفس داشته باشد که ضرغامی نیز در این مورد قول مساعد داد.

سیدعزت‌الله ضرغامی همزمان با هفته دولت به منظور بازدید از چند پروژه شاخص گردشگری و بررسی وضعیت مرز باشماق مریوان در استان کردستان حضور یافت.

وی در نخستین گام از سفر خود به کردستان، از دو پروژه هتل شادی دو سنندج و مجتمع گردشگری الماس غرب این شهرستان بازدید کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه سفر یک‌روزه خود به این استان، عازم شهرستان مریوان می‌شود و ضمن حضور در مرز بین‌المللی باشماق مریوان، در جریان روند ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی قرار می‌گیرد.

حضور در منطقه جهانی هورامان و بازدید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و کارگاه‌های صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های وزیر میراث‌فرهنگی در استان کردستان است.