فلسطین؛ نامی که حذف شدنی نیست

دعوت ازعموم مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

فلسطین؛ نامی که حذف شدنی نیست

در آستانه روز جهانی قدس، نهادها، ارگانها، مراجع تقلید، احزاب و گروه ها و شخصیت های برجسته کشور، عموم مردم را به شرکت در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم فلسطین دعوت کردند.
روز قدس در تقویم رمضان، یادآور فرمان حضرت امام خمینی(ره) به منظور اتحاد مسلمانان برای رهایی فلسطین از ظلم و ستم رژیم صهیونیستی است. امام (ره) در سال ۱۳۵۸ش (رمضان ۱۳۹۹ق) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین اعلام کردند و از مسلمانان جهان خواستند که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر سرتاسر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود که بنابر گزارش منابع خبری، این تعداد به ۹۰ کشور در قاره‌های مختلف جهان می‌رسد.
هیات دولت جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای از عموم ملت ایران، اقوام، شخصیت ها و گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی دعوت کرد با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس؛ صفحه زرین دیگری در تاریخ پرافتخار استکبار ستیزی، حمایت از مظلوم، وحدت و یکپارچگی ملی را در برابر چشم جهانیان به نمایش بگذارند.