عکاسی از خیابان‌های مهم؛ جنبش تاریخ تصویری انگلیس

انگلستان پروژه‌ شهری سه‌ساله موسوم به «عکاسی از خیابان‌های مهم» را به پایان رساند که بر اساس آن، شهروندان تصاویری را از گوشه و کنار خیابان‌ها از نگاه خود می‎گیرند. هدف از این جنبش، یادآوری تاثیر مهم خیابان‌ها بر زندگی روزمره شهروندان، همچنین تغییرات ناملموس آن‌ها با گذر زمان است.

عکاسی از خیابان‌های مهم؛ جنبش تاریخ تصویری انگلیس

پروژه ۹۵ میلیون پوندی «عکاسی از خیابان‌های مهم» برای خلق مجموعه تصاویری معاصر از خیابان‌های اصلی انگلستان رقم خورد تا به نوعی تاریخ تصویری از محله‌ها و ساکنان این کشور تهیه شود.

هدف از ایجاد چنین جنبشی، جلب توجه مردم به نقش مهم خیابان‌ها در زندگی روزمره آن‌ها است. در زمانی که خیابان‌های به سرعت در حال تغییر هستند، این نمایشگاه عموم را به تأمل در مورد ساختار فیزیکی، همچنین روح مردمی آن‌ها دعوت می‌کند.

از تاجران فعال بازارها گرفته تا قهوه‌فروشی‌ها، دوستانی که در مغازه‌های مورد علاقه‌شان گرد هم می‌آیند تا افرادی که قدم می‌زنند، جشنواره‌های خیابانی تا شب‌های پررونق، تصاویری که شهروندان آن‌ها را تهیه کرده‌اند، همه داستان‌های پنهان مردم در خیابان‌ها را نشان می‌دهد.

شهروندان با به اشتراک گذاشتن این تصاویر در اینستاگرام با هشتگ Picturing High Streets  توانسته‌اند چهره جدیدی از انگلستان را برای مخاطبان به نمایش بگذارند.

بیشتر مردم، این کشور را تنها به باران و زندگی‌های سلطنتی می‌شناسند و این در صورتی است که اغلب زندگی روزمره مردم این کشور در خیابان‌ها و مثل سایر نقاط جهان رقم می‌خورد.

همین جنبش ساده، توانسته است توجهات جهانی را به خود جلب کند، چراکه تنها با نگاه کردن از دید شهروندان و نه از دوربین‌های تبلیغاتی هدفمند، می‌توان زندگی عادی انگلیسی‌ها و فرهنگ مختلف مردم از نژادهای متفاوت را مشاهده کرد.