طراحی ۱۹ هکتار بوستان در مناطق ۸گانه شهر قم

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم از طراحی ۱۹ هکتار بوستان برای مناطق هشت‌گانه شهر قم در سال جاری خبر داد و گفت: طراحی بوستان‌های کوچک در سطح شهر اثرگذاری اجتماعی و اکولوژیکی دارد

طراحی ۱۹ هکتار بوستان در مناطق ۸گانه شهر قم

لیلی نیک‌خلق احمدی با اشاره به انجام فرایند طراحی پروژه‌ها بر اساس درخواست مناطق هشت‌گانه، اظهار کرد: یکی از اقدامات سال جاری طراحی ۲۷ بوستان محلی در مناطق هشت‌گانه شهرداری قم بود.

وی با اشاره به اثرگذاری اجتماعی و اکولوژیکی بوستان‌های کوچک در سطح شهر، افزود: ایجاد دو بوستان در محله زمان‌زاده، احداث فضای سبز کنار مسجد الزهرا (س)، احداث بوستان شهید بنی حسن و احداث بوستان میخک، اندیشه و بصیرت در منطقه پنچ از پروژه‌هایی است که طراحی آن‌ها در ماه‌های ابتدایی سال جاری به اتمام رسید.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به طراحی باغ گیاه‌شناسی، اضافه کرد: این بوستان یکی از پروژه‌های مجموعه بزرگ هزار هکتاری محسوب می‌شود.

نیک‌خلق احمدی با اشاره به اهمیت طراحی مناسب و زیبای رفیوژها و فضای سبز جداره میدان‌های شهر، خاطرنشان کرد: طراحی فضای سبز جداره میدان ۷۲ تن یا محوطه شهرک امام حسن (ع) از پروژه‌هایی محسوب می‌شود که با هدف ارتقای نشاط اجتماعی اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: طراحی یک بوستان چهار فاز شامل سیویل، پروفیل، آب‌نما و تأسیسات دارد که با حضور متخصصان در این چهار حوزه انجام می‌شود.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به اهمیت حفظ تمام استانداردها در این طراحی‌های کوچک و بزرگ در سطح شهر، تصریح کرد: تمام مناطق و سازمان‌ها در فرایند طراحی‌های خود در سطح مناطق با اداره طراحی و فنی طرف هستند و طرح‌هایی که توسط مشاور تهیه می‌شود نیز باید به تأیید اداره فنی و طراحی شهرداری برسد.