طراحی پاویون بازیافتی زنان در اکسپواوزاکا

دویست و بیست و شش روز تا آغاز برگزاری اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا زمان باقیست و بسیاری از کشورهای شرکت‌کننده در این رویداد جهانی از طرح پاویون خود رونمایی کرده‌اند! بیست و سوم ماه آگوست سال ۲۰۲۴ (دوم شهریور ماه سال ۱۴۰۳) بود که اولین تصاویر از تکمیل ساخت‌وساز حلقه‌ی چوبیِ غول‌پیکر که محل برگزاری اکسپو ۲۰۲۵ را در جزیره مصنوعی یومه شیما دربر خواهد گرفت، منتشر شد...

طراحی پاویون بازیافتی زنان در اکسپواوزاکا

اما از جمله پاویون‌های قابل توجه در این رویداد بین‌المللی، می‌توان به پاویون زنان اشاره کرد! پاویونی که در همکاری با برند فرانسوی کارتیه به عنوان یک شرکت طراحی، تولید، پخش و فروش جواهرات وساعت (مستقر در شهر پاریس) برپا خواهد شد؛ برندی که به سبب تعهد خود مبنی به توانمندسازی زنان و دیگر برنامه‌های بشردوستانه هدفمند شناخته می‌شود.

اما جالب است بدانید پاویون زنان در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا، پاویون آشنایی خواهد بود! چرا که این پاویون از مواد استفاده شده در ساخت نمای پاویون کشور ژاپن در اکسپو ۲۰۲۰ دبی استفاده مجدد خواهد کرد (حدود ۱۰ هزار قطعه متشکل از اتصالات توپی و پنل‌های غشایی شفاف)!!! استفاده‌ی مجدد از مصالح نما (در حدود ۹۸ درصد) و همچنین استفاده از دیگر مصالح بازیافتی و کم کربن برای ساخت قاب فولادی سازه‌ی اصلی...

لازم به بیان است اکسپو ۲۰۲۰ دبی بود که برای اولین بار از پاویون زنان رونمایی شد؛ و این دومین تجربه و ادامه‌ی راه در این حرکت ارزشمند است. اما پاویون زنان که توسط معمار ژاپنی و استاد مدعو در دانشگاه هنر موشینو یعنی یوکو ناگایاما طراحی شده است، بر شعار اصلی خود تمرکز ویژه دارد: “وقتی زنان شکوفا می‌شوند، انسانیت نیز شکوفا می‌شود.”

جالب است بدانید که ساختار شبکه‌ای سه بعدی با الگوی کومیکو که برای پاویون ژاپن در اکسپو دبی ارائه شده بود، توسط یوکو ناگایاما طراحی شده بود.

سایت اختصاص داده شده برای پاویون زنان در اکسپو ۲۰۲۵، فضایی طولانی و باریک است؛ بنابراین قطعات مورداستفاده با بررسی استحکام، در محل جدید به یکدیگر پیوند زده شده‌اند.

در انتها لازم به بیان است مسئولیت ایجاد محتوای کلی و سرپرستی پاویون زنان در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا بر عهده‌ی خانوم اس دولین می‌باشد! طراح بریتانیایی که مسئولیت طراحی پاویون غول‌پیکر کشور انگلستان را در اکسپو۲۰۲۰ دبی برعهده داشت.