حراج تنها ساختمان مرتفع«لوید رایت»

بیست و سوم ماه آگوست سال ۲۰۲۴ (دوم شهریور ماه سال ۱۴۰۳) بود که برج نوزده طبقه پرایس، تنها ساختمان مرتفع طراحی شده توسط فرانک لوید رایت، معمار آمریکایی واقع در شهر بارتلزویل در ایالت اکلاهما کشور ایالات متحده آمریکا در ماه اکتبر سال ۲۰۲۴ میلادی به حراج گذاشته می‌شود!

حراج تنها ساختمان مرتفع«لوید رایت»

طراحی و ساخت‌وساز این برج ۶۷ متری در سال ۱۹۵۲ میلادی توسط فرانک لوید رایت آغاز شد (وی در آن دوره، رئیس دانشکده معماری دانشگاه اوکلاهاما بود)؛ و سال ۱۹۵۶ میلادی بود که به بهره‌برداری رسید و توسط هارولد سی. پرایس (مالک یک شرکت نفتی) به عنوان یک برج چندمنظوره (برای استفاده‌ی تجاری و مسکونی) مورد استفاده قرار گرفت.

فرانک لوید رایت این برج را “درختی که از جنگل شلوغ فرار کرده است” خطاب می‌کرد! برج پرایس توسط یک تنه‌ی مرکزی متشکل از چهار چاه آسانسور پشتیبانی می‌شود که توسط یک پایه مرکزی عمیق در جای خود لنگر انداخته‌ است؛ همانطور که یک درخت از ریشه‌ی خود قد راست می‌کند. نوزده طبقه ساختمان از این هسته مرکزی به مانند شاخه‌های یک درخت، کنسول شده است.

اما ماه مارس سال ۲۰۲۳ میلادی بود که این برج به یک شرکت محلی به نام کوپر تری فروخته شد! در ابتدا، مالکان جدید برنامه‌هایی را برای بازسازی برج به گونه‌ای که شامل یک هتل ۱۹ اتاقه و رستوران باشد، اعلام کردند. همچنین در آن تاریخ اعلام شد که این شرکت تصمیم دارد نسخه دیجیتال این برج را برای تجربه‌ی متاورس ایجاد نماید و از این طریق، جریان‌های درآمدی قابل توجهی را در قالب عرضه‌ی ان‌اف‌تی فراهم نماید.

هجده ماه از زمان خرید این برج گذشت و هیچ بازسازی‌ای آغاز نشد... برخی از روزنامه‌نگاران همچنین فاش کردند که مالکان جدید، اثاثیه و آثار هنری طراحی شده توسط فرانک لوید رایت را نیز فروخته‌اند!

آخرین اخبار منتشر شده نشان می‌دهد که برج پرایس قرار است در یک حراج عمومی در ماه اکتبر به فروش برسد.