شرکت خانه‌سازی ژاپنی سرندیکس و فروش خانه چاپ سه بعدی شده فقط به قیمت خرید یک خودروی معمولی در کشور ژاپن!

شرکت خانه‌سازی ژاپنی سرندیکس به تازگی از تکمیل پروژه‌ای جدید با نام سرندیکس ۵۰ خبر داده است! پروژه‌ای در قالب یک خانه‌ی چاپ سه‌بُعدی شده که بخشی از ماموریت این شرکت برای احداث خانه‌هایی است که می‌توان آن‌ها را تنها به قیمت یک خودروی معمولی در ژاپن خریداری کرد

شرکت خانه‌سازی ژاپنی سرندیکس و فروش خانه چاپ سه بعدی شده فقط به قیمت خرید یک خودروی معمولی در کشور ژاپن!

لازم به بیان است ژاپن به عنوان کشوری آسیایی با حداقل حقوق پرداختی ۱۴۰۰ دلاری شناخته می‌شود! و خودروی سوزوکی سلریو به عنوان یکی از خودروهای ارزان قیمت در این کشور شناخته می‌شود؛ خودرویی که قیمتی در حدود ۱۲ هزار دلار دارد و برای افرادی با حداقل میزان حقوق در کشور ژاپن، یک پس انداز حدود ۹ ماهه برای خرید این خودرو کافی است.

اما مارس سال ۲۰۲۲ بود که شرکت خانه‌سازی سرندیکس با احداث پروژه سرندیکس ۱۰ به عنوان یک خانه چاپ سه‌بُعدی شده (چاپ در کمتر از ۲۴ ساعت)، به تیتر خبرگزاری‌های ژاپن تبدیل شد!

پس از فروش شش نسخه از خانه سرندیکس ۱۰ تا ماه اکتبر، این شرکت طراحی و ساخت سرندیکس ۵۰ را آغاز کرد.

طراحی خانه سرندیکس ۵۰ به سبب تقاضای قابل توجه زوج‌های مسن‌ بود که به دنبال خانه‌ای برای سال‌های بازنشستگی خود بودند... طرح ۵۳۸ فوت مربعی سرندیکس ۵۰ در مدت زمان ۴۴ ساعت و ۳۰ دقیقه ساخته می‌شود!

بد نیست بدانید سرندیکس ۵۰ دو تکنیک ساخت دیجیتال را با یکدیگر ادغام می‌کند: چاپ سه بعدی برای چهارچوب و برش سی‌اِن‌سی برای سقف.

این شرکت در حال حاضر تصمیم دارد شش خانه جدید را پس از پایان بررسی‌های ایمنی با قیمت ۳۴ هزار دلار برای فروش بگذارد (۹۰ درصد ارزان‌تر از قیمت متداول خانه در ژاپن).

سرندیکس در بیانیه‌ای در این باره می‌نویسد:

"کاهش قیمت محصولات در صنعت خودرو دلیلی نداشت جز نوآوری در فرآیند تولید با استفاده از ربات‌ها! ما بر این باوریم که خانه‌های چاپ سه‌بُعدی شده آغازی است برای عصر جدیدی از صنعت مسکن ؛ بله! ساخت خانه‌ها با استفاده از ربات‌ها..."

شرکت خانه‌سازی ژاپنی سرندیکس امیدوار است که در آینده‌ی نزدیک بتواند خانه‌هایی با کارایی بالا، ایمن و ارزان را بدون نیاز به تهیه‌ی وام مسکن در اختیار مردم ژاپن قرار دهد.