استودیو معماری ترکیه ای ملیکه آلتینیشیک از موزه یرباتیک و هوش مصنوعی در شهر سئول کشور کره جنوبی پرده برداشت!

بیست و سوم ماه اکتبر سال ۲۰۲۴ میلادی، استودیو معماری تُرکیه‌ای مِلیکه آلتینیشیک (مستقر در استانبول) از موزه رُباتیک و هوش مصنوعی طراحی شده توسط خود واقع در شمال شهر سئول ، کره جنوبی رونمایی کرد! پروژه‌ای که به بیان طراحان، فرصتی است برای کشف دنیای بی‌پایان رُباتیک و هوش مصنوعی...

استودیو معماری ترکیه ای ملیکه آلتینیشیک از موزه یرباتیک و هوش مصنوعی در شهر سئول کشور کره جنوبی پرده برداشت!


همانطور که در تصاویر نیز دیده می‌شود این موزه ۷۴۰۰ مترمربعی، فرم متمایزی دارد! فرمی که به باور استودیو معماری طراح خود، این سوال را از رهگذران خواهد پرسید:

آیا این یک سفینه فضایی است؟

مِلیکه آلتینیشیک، معمار ترک و بنیانگذار استودیو معماری مِلیکه آلتینیشیک در توضیحی می‌گوید:

این پروژه در تلاش است تا احساسات گوناگونی را در ذهن مخاطب خود برانگیزد: احساس شگفتی، کنجکاوی، تامل و شاید حتی بیان این سوال که “وای، این دیگر چیست؟

او در ادامه می‌افزاید:

موزه صرفا مکانی برای نگاه کردن به فناوری نیست! بلکه موزه فرصتی است برای ایجاد ارتباطات عمیق‌ میان مردم و فناوری... فناوری‌ای که آینده‌ی ما را شکل می‌دهد و تجربیاتی هیجان‌انگیز و معنادار را برای ما می‌آفریند.”

طراحی جسورانه و پویای این موزه در قالب یک فرم ارگانیک، کروی شکل و آینده‌نگر، مخاطب را به درون خود فرا می‌خواند تا تا محتوای مبتنی بر فناوری با وی به اشتراک گذارد.

معمار پروژه می‌گوید:

معماری غیرخطی ساختمان چهار طبقه موزه رُباتیک و هوش مصنوعی شهر سئول فقط یک پوسته‌ی بیرونی فانتزی نیست، بلکه بخشی از داستانی است که سیالیت و پویایی فناوری‌های اجرا شده در فضای درونی را منعکس می‌کند.”

مِلیکه آلتینیشیک در انتها اضافه می‌کند که این موزه ، اولین مورد از مجموعه موزه‌های رباتیک و هوش مصنوعی است باشد که در سراسر نقاط جهان گسترش خواهند یافت.