زنگ خطر آسیایی برای پرسپولیس به صدا درآمد

ماجرای استراماچونی و استقلال در یک قدمی سرخ‌ها

زنگ خطر آسیایی برای پرسپولیس به صدا درآمد

یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: پول طلب رادوشویچ هنوز جور نشده است و فرصت زیادی هم برای جور کردن آن نداریم.

پرسپولیس برای اینکه بتواند مدارکش را به‌موقع و کامل جهت اخذ مجوز حرفه‌ای بارگذاری کند مجبور شد بخش قابل توجهی از هزینه‌های جاری‌اش را صرف پرداخت بدهی‌ها کند. این مساله شاید باعث شد که این باشگاه درحال‌حاضر مشکل چندانی برای گرفتن مجوز حرفه‌ای نداشته باشد، اما مشکل اینجاست که مدیریت باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مابقی دستمزد بازیکنان و مربیانش و حتی هزینه‌های جاری باشگاهش با مشکل جدی مواجه شود. این درحالی است که حساب این باشگاه هم به‌خاطر یک طلبکار قدیمی (مربوط به سال ۱۳۸۴ و دوره اول مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد) بسته شده است. درواقع این طلبکار حکم یک‌میلیارد و دویست‌میلیون تومانی علیه پرسپولیس گرفته و منتظر است این رقم به حساب این باشگاه واریز شود تا آن را بلوکه کند.

در روزهای اخیر مدیران باشگاه پرسپولیس برای اینکه این چالش بزرگ را به سلامت پشت‌سر بگذارند به‌دنبال این بوده و هستند تا اسپانسر جدیدی را برای باشگاه خود پیدا کنند. در این زمینه حتی جلساتی هم با چند شرکت داشته‌اند. البته طبیعی بود که باشگاه پرسپولیس در این مقطع از فصل با این بحران مواجه شود، از این جهت که گرفتن مجوز حرفه‌ای به‌درستی در اولویت مدیریت این باشگاه قرار گرفت تا بتواند فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. قطعا عدم‌حضور در این رقابت‌ها هم از نظر مالی و هم اعتباری ضربه بزرگی را به پرسپولیس می‌زد.

هفته گذشته بود که رضا درویش اعلام کرد توانسته‌اند از منابعی قسط دوم طلب بوژیدار رادوشویچ را که رقمش ۲۰۰ هزار دلار است را فراهم کنند و مشکل واریز کردن آن است. اما روز گذشته یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: «این پول هنوز جور نشده است و فرصت زیادی هم برای جور کردن آن نداریم. در کنار آن هزینه‌های زیادی هم داریم که به توجه به بسته شدن دوباره حساب باشگاه سخت به مشکل خورده‌ایم. متاسفانه باشگاه روزهای بسیار سختی را از نظر مالی سپری می‌کند و باید دنبال راهکار باشیم.» نکته قابل توجه اینکه عدم‌پرداخت طلب رادوشویچ هیچ خطری متوجه باشگاه پرسپولیس در گرفتن مجوز حرفه‌ای نخواهد کرد، اما حتی یک روز تاخیر در پرداخت اقساط رادوشویچ باعث خواهد شد که ۲۰۰ هزار دلار به طلب او به‌عنوان جریمه اضافه شود. این تعهدی است که باشگاه پرسپولیس به رادو و وکیلش داده تا بلکه او با قسطی شدن طلبش رضایت دهد.