سه سال زندان برای آشپز بایرن

 سه سال زندان برای آشپز بایرن

آلفونس شوبک، آشپز معروف بایرن مونیخ، به خاطر فرار مالیاتی به زندان محکوم شده است.

هر یک از باشگاه‌های اروپایی از آشپز مخصوص خودشان برای رعایت رژیم غذایی مشخص بازیکنان که از سوی پزشک تغذیه هر باشگاه تعیین شده استفاده می‌کنند.
حساسیت روی رژیم غذایی خاص بازیکنان در باشگاه‌های اروپایی بسیار زیاد است و بسیاری از آنها حتی وعده غذایی صبحانه یا ناهار را در کنار هم و با غذایی که بر اساس این رژیم خاص تهیه شده صرف می‌کنند. 
بایرن مونیخ نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به نظم و انضباط خاصی که در ساختار آلمانی‌ها وجود دارد، آنها هم تعهد خاصی به روند تهیه غذای مفید و مقوی لازم برای بازیکنان با روندی مشخص دارند. 

به همین دلیل، یکی از بهترین آشپزهای شهر مونیخ که از شهرت بسیاری در زمینه کاری‌اش برخوردار است به عنوان آشپز این باشگاه نیز فعالیت می‌کند. آشپزی که چندین رستوران در نقاط مختلف و تجربه بسیاری دارد اما حالا همین موضوع باعث دردسر آنها شده است. 
آلفونس شوبک به دلیل فرار مالیاتی و جعل سند در حسابرسی و اعلام درآمد  روزانه دو رستورانش در مونیخ به نام‌های اورلاندو و شوتیرولر استوبن در سال‌های 2009 تا 2015 دادگاهی شده است. 
دادگاه آلمان بر اساس مدارک و شواهدی که از تخلف او به دست آمده اعلام کرد که این آشپز باید سه سال و دو ماه را در زندان سپری کند و مبلغ یک میلیون یورو نیز به عنوان جریمه پرداخت کند.