موناکو از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد : ارائه ی تجربه ای همه جانبه از شگفتی های طبیعت آبی این شاهزاده نشین

در مدت ۳۳۶ روز مانده تا برگزاری اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا، کشور موناکو به عنوان یک کشور کوچک اروپایی واقع در ساحل دریای مدیترانه و کوچک‌ترین کشور جهان بعد از واتیکان، از پاویون خود در این رویداد جهانی رونمایی کرد!

موناکو از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد : ارائه ی تجربه ای همه جانبه از شگفتی های طبیعت آبی این شاهزاده نشین


براساس آنچه در توضیح منتشر شده از سوی این کشور پیرامون پاویون خود که ترکیبی از معماری، فناوری، طبیعت و آثار هنری ست آمده است، این طرح با ارائه ی تجربه ای همه جانبه به بازدیدکنندگان، فرصتِ کشفِ شگفتی های دریا و تعمیقِ درک آنها از این اکوسیستم گرانبها را فراهم می سازد.

این پاویون با عنوان “مراقبِ شگفتی باش” که در یک باغ ژاپنی-مدیترانه ای احداث خواهد شد، نمادی از صلح و حفاظت از محیط زیست خواهد بود و به نمایش ارتباط عمیق و ارزشمند موناکو با طبیعت پیرامون خود و همچنین پروژه هایی که بنیاد شاهزاده آلبرت دوم موناکو برای حفاظت از اقیانوس ها آنها را توسعه داده اند، خواهد پرداخت.

اما ساختمان پاویون در قالب یک ساختمان نیم دایره ای شکل، متشکل از هفت پنجره عمودی بزرگ خواهد بود که نمایش دهنده ویدیوهایی از مناظر خیره کننده این کشور خواهد بود! در زیر این پنجره ها، هفت روزنه مجزا، بازدیدکنندگان را از طریق تحریک حس لامسه و بویایی به بازدید از این پاویون دعوت خواهد کرد...

ساختمان دوم که اندازه ی کوچکتری دارد و به شکل یک درخت طراحی شده است، به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا درباره تاریخ این شاهزاده نشین و چگونگی تفکر و برنامه ریزی این کشور پیرامون توسعه پایدار، اطلاعات بیشتری بدست آورند.