بیارکه اینگلس،معمار دانمارکی و طراحی یک دستگاه ذخیره سازی اطلاعات برای ارسال به کره ی ماه!

بیارکه اینگلس، معمار دانمارکی و بنیانگذار استودیو معماری بیگ در یک همکاری مشترک با شرکت فناوری لون استار (مستقر در فلوریدا) به طراحی یک دستگاه ذخیره‌سازی اطلاعات برای ارسال به کره ی ماه پرداخته است! دستگاهی که داده‌های دولت‌ها، کسب‌وکارهای سازمانی و سازمان‌های غیردولتی پیشرو را در فضا ذخیره خواهد کرد.

بیارکه اینگلس،معمار دانمارکی و طراحی یک دستگاه ذخیره سازی اطلاعات برای ارسال به کره ی ماه!


این دستگاه ذخیره‌سازی اطلاعات به وزن ۱ کیلوگرم و با ظرفیت هشت ترابایت که در اواخر سال ۲۰۲۴ میلادی توسط فرودگری بر روی سطح ماه قرار خواهد گرفت، اولین مرکز داده ای است که به فضا ارسال می شود.

اما شاید این سوال پیش آید که چنین مرکز داده ای چرا مهم است؟ در پاسخ بایستی گفت شرکت فناوری لون استار بر این باور است که ذخیره داده های بشر بر روی ماه تلاشی است برای محافظت از اطلاعات در صورت وقوع فاجعه در زمین!

همچنین این اقدام، به حذف مراکز داده بزرگی از سطح زمین می انجامد که به تولید حجم وسیعی از کربن می پردازند!!! در بیانیه شرکت فناوری لون استار این چنین آمده است:

در حالی که بشریت در حال گذار به یک جامعه دیجیتال با نیازهای بی پایانِ داده است، گسترش مراکز داده به کره ماه تصمیمی سازگار با حیات محیط زیست برای احترام به نیازهای زمین و در عین حال محافظت از سیاره در تولید حجم وسیعی از کربن است.”

اما جالب است بدانید استودیو معماری بیگ تصمیم دارد این دستگاه ذخیره‌سازی اطلاعات را به شکل شبحی از دو فضانورد ناسا یعنی چارلز دوک (دهمین انسانی که طی ماموریت آپولو ۱۶ بر کره ماه گام نهاد) و نیکول استات و با استفاده از فناوری چاپ سه بُعدی و با بهره گیری از مواد اولیه ای که در برابر شرایط سخت ماه مقاومت نماید، تولید کند!

براساس توضیحاتی که از سوی ناسا منتشر شده است، الهام گرفتن از چهره چارلز دوک برای نمایش موفقیت برنامه آپولو ناسا و الهام گرفته از چهره نیکول استات نیز به عنوان نمادی از برنامه در حال انجام آرتمیس انجام شده است! برنامه ای که به کاوش بیشتر در ماه برای فراهم ساختن اولین حضور طولانی مدت بر روی این کره خواهد انجامید.