دردسر جدید زنان در این سال‌ها، توصیه‌های یک متخصص را بخوانید!

دردسر جدید زنان در این سال‌ها، توصیه‌های یک متخصص را بخوانید!

 تخمک‌گذاری در زنان از دو منظر قابل بررسی است ؛ از منظر سلامتی قلبی عروقی ، پوست ، استخوان‌ها و سلامتی عمومی. 

متخصص زنان و فلوشیپ ناباروری، حتما باید زنان تا سن پنجاه سالگی تخمک‌گذاری و در اصل ترشح استروژن و پروژسترون دوره‌ای در خون را داشته باشند و اگر زنی زودتر از پنجاه سالگی که سن معمول یائسگی است دچار از کار افتادن تخمدان و یائسگی زودرس شود باید حتما درمان هورمونی جایگزین دریافت کند.
تخمک‌گذاری زنان از منظر باروری و بچه‌دار شدن هم مهم است و حتما تخمدان‌ها باید کارکرد درست و تخمک‌گذاری به موقع داشته باشند تا خانمی بتواند باردار شود. در زنانی که زودتر از حد معمول یائسه شده‌اند بعلت عدم تخمک‌گذاری ، بارداری خود به خود یا بارداری با روش‌های کمک باروری با تخمک‌های خود فرد امکان پذیر نیست. اما با استفاده از روش‌های اهدایی می‌توان به خانم کمک کرد که لذت داشتن فرزند را تجربه کند.
در صورتی که قرار شد برای زنی درمان هورمونی به دلیل یائسگی زودرس شروع کنیم حتما قبل از شروع درمان باید یک سری بررسی‌ها از نظر سلامتی فرد انجام شود. بخصوص بررسی پستان‌ها از نظر وجود مشکلاتی که ممکن است در صورت عدم آگاهی و شروع درمان هورمونی مشکل‌ساز باشند. مثلا خانمی که توده‌ای در پستان دارد حتما باید توسط جراح ویزیت شود و پس از اینکه اطمینان حاصل شد که توده بدخیم نیست و درمان هورمونی باعث رشد و گسترش آن نمی‌شود، می‌توان این داروها را تجویز کرد.

در صورتی که زنی که دچار یائسگی زودرس شده خواهان مادر شدن باشد می‌توان با استفاده از تخمک فرد دیگری (تخمک اهدایی ) که با اسپرم همسرش لقاح داده می‌شود و در رحم خودش گذاشته می‌شود به وی کمک کرد که مادری را تجربه کند. این جنین در وجود خودش رشد می‌کند ، توسط خودش به دنیا می‌آید و از نظر قانونی و عاطفی فرزند خودش خواهد بود.