خودروساز بریتانیایی استون مارتین از اولین آسمان خراش مسکونی خود رونمایی کرد!

خودروساز بریتانیایی استون مارتین در یک همکاری مشترک با استودیو معماری آرژانتینی بی‌اِم‌اِی، آسمان‌خراش مسکونی‌ای را با شکل منحنی و یک عرشه‌ی وسیعِ استخر بر بالای آن (در طبقه ۵۵ این ساختمان) در مرکز شهر میامی تکمیل کرده است!

خودروساز بریتانیایی استون مارتین از اولین آسمان خراش مسکونی خود رونمایی کرد!


این آسمان خراش ۶۶ طبقه در مرکز شهر میامی، ۲۴۹ متر ارتفاع دارد و به بیان معمارانِ طراح خود، به بادبان یک قایق تشبیه شده است. البته استودیو معماری آرژانتینی بی‌اِم‌اِی درباره چرایی طراحی این بنا شبیه به بادبان یک قایق بر این باور است که چنین سازه ای، اهداف عملی ویژه ای را نیز دنبال خواهد کرد! چرا که این ایده، سازه را در برابر وزش بادهای شدید مقاوم می سازد و همچنین امکان تهویه طبیعی هوا را نیز فراهم می نماید.

البته که نمای شیشه ای و فرم منحنی شکل این آسمان خراش نیز به موضوع آیرودینامیک وسایل نقلیه ی طراحی شده توسط استون مارتین اشاره دارد! اشاره ای مستقیم به ظرافت طراحی در خودروهای این کمپانی بریتانیایی.

لازم به بیان است توجه به جزئیات در طراحی فضاهای داخلی نیز رعایت شده است! موضوعی که در طراحی خودروهای استون مارتین همواره مورد توجه بوده است. در طراحی ۳۹۱ کاندومینیوم و همچنین فضاهای رفاهی از جمله گالری هنری، سالن‌های سینما، اتاق‌های کنفرانس، اسپا، و آرایشگاه و... از متریال فیبر کربن استفاده ویژه ای شده است!

درباره کاندومینیوم بد نیست بدانید به آپارتمان هایی گفته می شود که زندگی در آن ها بسیار راحت است و نیازی نیست تا هزینه ای برای تعمیرات و نگهداری از خانه پرداخت کنید. تنها هزینه ای که متقبل خواهید شد هزینه ای است که به عنوان شارژ ماهیانه باید به مدیریت مجتمع پرداخته شود تا صرف موارد پیش آمده شود. همچنین در این آپارتمان ها، امکانات تفریحی به صورت عموم و رایگان در اختیار است.

همچنین فیبر کربن یا الیاف کربن نیز به عنوان یکی از پرکاربردترین الیاف در صنعت، در کنار قوی بودن ، بسیار سبک وزن هستند! همچنین می توان به نسبت بسیار زیاد استحکام به وزن – مقاومت کششی بالا و استحکام مناسب در برابر خستگی و همچنین مقاومت بالا در برابر خوردگی اشاره کرد.