تاریکی کمربندی شیراز وعده های روشنایی که محقق نشد

بر اساس آخرین گزارش‌ها، وضعیت روشنایی کمربندی شیراز همچنان نامطلوب است

تاریکی کمربندی شیراز وعده های روشنایی که محقق نشد

اداره راهداری فارس:شهرداری مسئول است.

شهردار شیراز: تامین روشنایی بر عهده اداره برق است.

 مدیر شرکت توزیع برق شیراز: در صورت ایمن‌سازی، روشنایی را برقرار خواهیم کر‌د!

بر اساس آخرین گزارش‌ها، وضعیت روشنایی کمربندی شیراز همچنان نامطلوب است. مسئولان استان فارس و شهرداری شیراز وعده داده بودند که تا ایام نوروز ۱۴۰۳، مشکل تأمین روشنایی این محور حل شود، اما این وعده محقق نشده است.

بخش عمدهای از این جاده که در محدوده شهری و پرتردد قرار دارد، مدت‌ها است که در تاریکی مطلق فرو رفته و نزدیک به یکسال است که این مشکل پابرجاست.علی یزدانی، معاون ایمنی و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جادهای فارس، اعلام کرده که نگهداری این محدوده به شهرداری شیراز واگذار شده است، اما شهرداری مسئولیت تأمین روشنایی را بر عهده نمی‌گیرد و آن را وظیفه اداره برق میداند.

این در حالی است که مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز اشاره کرده که ایمن‌سازی محور باید ابتدا انجام شود تا بخش روشنایی به این شرکت تحویل داده شود.گزارشها نشان میدهند که حدود ۲۳ کیلومتر از کمربندی دارای روشنایی است و تقریباً نیمی از آن، با وجود داشتن ستون‌های برق، فاقد روشنایی هستند.

این مسئله نگرانی‌هایی را در مورد ایمنی و تصادفات احتمالی در این محور ایجاد کرده است.  باتوجه به حجم زیاد تردد وسائل نقلیه و عبور این کمربندی از مناطق مسکونی تامین روشنایی آن امر ضروری جهت ایجاد امنیت لازم برای شهروندان است.