شهردارشیراز:مقابل هرگونه تخلف برای حفظ باغات شیراز می ایستیم.

شهردار شیراز اولویت اصلی شهرداری را آبرسانی به باغات شهری عنوان و تأکید کرد: مقابل هرگونه تخلف می‌ایستیم.

شهردارشیراز:مقابل هرگونه تخلف برای حفظ باغات شیراز می ایستیم.

محمدحسن اسدی دوشنبه ۲۷ فروردین در حاشیه بازدید جمعی از مدیران شهری شیراز از باغات بلوار چمران بر اقدام عاجل برای صیانت این باغات تأکید و برهم افزایی همه دستگاه‌های ذی‌ربط به‌منظور این مهم تصریح کرد.

وی اظهار کرد: آبرسانی به باغات دغدغه و اولویت اصلی شهرداری شیراز است که در این راستا با حساسیت ویژه آن را دنبال می‌کنیم.

اسدی با بیان اینکه جلوی هرگونه تخلف می‌ایستیم، تصریح کرد: اگر رسیدگی به باغات رها شود، ظرف چند سال آینده چیزی از این باغات نمی‌ماند.

 شهردار شیراز از جلسات مستمر با نماینده‌های باغات، انجام زه‌کشی آبیاری باغ‌ها و مواردی که منجر به صیانت از باغات می‌شود، خبر داد و گفت: دستگاه‌های دیگر استان باید تلاش خود را برای حفظ باغ‌ها انجام دهند تا بخش زیادی از این باغ‌ها سرمایه اجتماعی و باید حفظ شوند.

اسدی با اشاره به چالش کمبود آب به‌عنوان یکی از موضوعات اساسی گفت: مدیریت آب و صیانت از باغات از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری است.

شیراز، شهری است که همواره با باغ‌های دل انگیز و فضای سبز خود شناخته می‌شود، درسال‌های اخیر با چالش‌های جدیدی روبرو شده است. باغ‌هایی که قدمتی دیرینه دارند و بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی این شهر به شمار میروند، اکنون با مسائلی چون تغییر کاربری و خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند که علیرغم تاکید مسئولین شهری، همچنان این مشکلات پابرجاست.