تأمین واگن؛ مطالبه جدی شهردار شیراز از وزیر کشور

فصل سی‌وهفتم کتاب عمران و آبادانی شیراز با افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶۶ پروژه به ارزش ۱۲ همت و حضور وزیر کشور، مقامات ملی، استانی و شهری در دفتر توسعه این کلان‌شهر به ثبت رسید.

تأمین واگن؛ مطالبه جدی شهردار شیراز از وزیر کشور

شهردار شیراز در این آیین اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در راستای امیدآفرینی برای مردم که جزو تأکیدات و منویات رهبر معظم انقلاب است، براساس یک برنامه‌ریزی کار خود را در سه سال گذشته پیش برده‌اند و امروز و در چهارمین سال فعالیت، اقدامات انجام شده در معرض قضاوت عمومی قرار گرفته است.

محمدحسن اسدی با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۶ پروژه به اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان در سی و هفتمین مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز، عنوان کرد: بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی ازجمله این پروژه‌هاست که به موازات محور شیراز-سپیدان و شیراز-یاسوج در دستور کار قرار گرفت که فاز نخست این پروژه به طول ۴.۴ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی فازهای دوم و سوم آن امروز آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: نهضت آسفالت و جهش عمرانی در شهرداری شیراز تعریف شد که امروز سی‌وهفتمین مرحله آن جهش عمرانی برگزار شد و براساس آن هرماه یک پروژه تأثیرگذار به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در یک مرحله از جهش عمرانی در سال گذشته ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه و در دهه فجر بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

به گفته وی؛ هدف‌گذاری ما از دهه فجر سال گذشته تاکنون تعریف بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی است که در هفته دولت امسال رونمایی شد.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز خاطرنشان کرد: امسال، سال افتتاح ابرپروژه‌های عمرانی، حمل‌ونقلی، زیست‌محیطی، فرهنگی، گردشگری، شهرسازی، ورزشی و …خواهد بود.

اسدی همچنین اضافه کرد: یک برنامه راهبردی نیز با ۴۵ پروژه مهم و تحول‌گرا تعریف شد که در دست اجرا و بهره‌برداری قرار دارند.

وی با بیان اینکه در راستای امیدآفرینی، میزخدمت بین مردم در مصلی‌های نماز جمعه و شهرداری راه‌اندازی شد، راه‌اندازی نوبت شب و بازدیدهای شبانه از پروژه‌های بزرگ مقیاس، اجرای ۵ پروژه بزرگ گردشگری، اجرای تصفیه.خانه فاضلاب، بازارچه‌های محلی، اجرای مسیر و پل زندگی، راه‌اندازی کارخانه زباله.سوزی، اجرای مسیر ۳۰ کیلومتری دوچرخه‌سواری، سالن همایش‌ها و …از شاخص‌ترین پروژه‌های در دست اجرا و یا بهره‌برداری رسیده شهرداری شیراز است.

شهردار شیراز با اشاره به توسعه خطوط حمل‌ونقل ریلی در این کلان‌شهر از فعالیت و‌ عملیات اجرایی خطوط چهارگانه و اتصال خط ۱ به ۴ سخن گفت.

اسدی همچنین به اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و اختصاص ۳ درصد از بودجه عمرانی شهرداری شیراز به این موضوع سحن گفت.

حل مشکل کمبود واگن برای خطوط مترو، موضوع بازنگری باغ‌های قصردشت و تأمین نیرو برای شهرداری شیراز ازجمله درخواست‌های شهردار این کلان‌شهر از مقام عالی وزارت در این بخش از سخنان او‌ بود.

اسدی همچنین در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۱۴ زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی از مجموع ۶۶ پروژه سی‌هفتمین مرحله جهش عمرانی این کلان‌شهر اظهار کرد: در راستای امیدآفرینی، هم‌افزایی، تأکید استاندار فارس و شورای اسلامی شهر شیراز، تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش فارس مبنی بر احداث زمین چمن مصنوعی در اماکن و محوطه‌های مربوط به آموزش‌وپرورش که قابلیت استفاده هم برای دانش‌آموزان و هم عموم مردم دارد، منعقد شد.

وی افزود: بر این اساس، ۱۴ مکان مشخص شد و امروز زمین چمن مصنوعی در این اماکن و مدارس به بهره‌برداری رسید.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز عنوان کرد: همچنین با تاکید استاندار فارس، شهرداری این کلان‌شهر نسبت به انجام آسفالت ۱۰۰ مدرسه اقدام کرد.