بحران مسکن پرتغال اتاق اجاره‌ای را محبوب کرده است

بحران مسکن در پرتغال باعث افزایش درخواست اتاق اجاره‌ای در این کشور شده است.

بحران مسکن پرتغال اتاق اجاره‌ای را محبوب کرده است

اجاره یک اتاق یک‌نفره در یک آپارتمان مشترک یا یک خانه به یک گزینه مسکن، به طور فزاینده‌ ای در بازارهای پرتنش مسکن شهرهای اروپایی تبدیل شده است. این روزها نه‌تنها دانشجویان مشتریان اصلی این بازار هستند، بلکه تازه‌واردان به شهرها و جوانانی که به دنبال استقلال هستند، از این مسکن‌های یک اتاقه استقبال بالایی می‌کنند.

پرتغال مطالعه‌ای را در مورد وضعیت کلی بازار اتاق‌های اجاره منتشر کرده است که هم روندهای مثبت و هم منفی را نشان می‌دهد. از طرفی، افزایش عرضه اتاق‌های یک‌نفره (البته نه در همه شهرها) وجود دارد، اما از طرف دیگر، قیمت اتاق‌های مذکور نیز نسبت به سال قبل افزایش یافته است. این امر نشان‌دهنده افزایش بحران مسکن در این کشور پرگردشگر است.

اگر در مورد اتاق‌های گران‌قیمت ذهن شما به سمت بزرگترین شهرها می‌رود، اشتباه نمی‌کنید. در لیسبون، پایتخت پرتغال، یک اتاق متوسط حدود ۵۵۰ یورو در ماه هزینه دارد و پس از آن پورتو با ۴۴۵ یورو در ماه قرار دارد. با این حال، رتبه سوم با پایتخت منطقه خودمختار مادیرا، فونچال، و بزرگترین شهر آلگاروه، فارو، مشترک است، جایی که یک اتاق متوسط ۴۰۰ یورو قیمت دارد.

با این حال، از نظر افزایش نسبی، این پایتخت مادیران است که رتبه اول را دارد. در مقایسه با سال گذشته، هزینه اجاره اتاق بالا رفته است و اینجاست که بحران مسکن در کل این کشور بارزتر می‌شود.