بازاروکیل شیراز به سیستم اطفای حریق پایه آبی مجهز شد

هادی عیدی پور مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: با هدف افزایش ضریب ایمنی حریق در بازار وکیل به عنوان میراث ملی به سیستم اطفای حریق پایه آبی مجهز شد.

بازاروکیل شیراز به سیستم اطفای حریق پایه آبی مجهز شد


او با بیان این که آتش سوزی یکی از بزرگترین تهدید‌ها برای بازار‌های تاریخی به شمار می‌رود، افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در تلاش است با استفاده از راهبرد‌های همه جانبه ایمنی در برابر حوادث، ریسک حریق را در بافت‌های تاریخی به کمترین میزان خود کاهش دهد.

او با اشاره به منطقه تحت پوشش سیستم اطفای حریق بازار شیراز، تصریح کرد: بازار وکیل جنوبی، بازار وکیل شمالی و بازار نو در مجموع ۱۳ هزار و ۴۶۰ متر مربع و تعداد ۲۷۶ حجره را این سیستم پوشش داده است.

عیدی پور با تشریح اهداف سیستم اطفای حریق پایه آبی بازار وکیل، افزود: هدف از اجرای این طرح، افزایش ضریب ایمنی حریق بازار وکیل به عنوان میراث ملی، کاهش زمان اطفای حریق در بازار وکیل، کاهش خسارت مالی و جانی ناشی از آتش سوزی در مجموعه، افزایش سرعت عمل در مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی، ایجاد زیر ساخت جهت استفاده از ظرفیت کسبه در خاموش کردن حریق‌های اولیه در بازار بوده است.