افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه شهرداری شیراز طی دو سال/ رشد ۵۰۰ درصدی پروژه‌های شاخص

شهردار شیراز گفت: بودجه شهرداری این کلان‌شهر طی دو سال گذشته رشد تقریبی ۴۰۰ درصدی داشته است و از ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در لوایح متمم و سالانه این دو سال به ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است

افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه شهرداری شیراز طی دو سال/ رشد ۵۰۰ درصدی پروژه‌های شاخص

محمدحسن اسدی در نشست خبری با موضوع ارائه گزارش عملکرد سال دوم شورای ششم، با تصریح بر اهتمام شهرداری برای اجرای بدون کم‌وکاست مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که همه مصوبات اجرا شود.

افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه شهرداری شیراز طی دو سال

بنا به اظهار این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز؛ بودجه یکی از شاخص‌های اصلی مدیریت شهری بوده که طی دو سال گذشته رشد تقریبی ۴۰۰ درصدی داشته است و از ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در لوایح متمم و سالانه این دو سال به ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

او با بیان اینکه شهرداری شیراز طی دو سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه را در مرحله عملیات اجرایی و عقد قرارداد قرار داده است، به رشد ۵۰۰ درصدی پروژه‌های شاخص و مهم از ۲۲۶ پروژه به ۵۳۶ پروژه اشاره کرد.

اجرای ۵۳۶ پروژه بزرگ‌مقیاس و ۲۲۸۰ پروژه کوچک‌مقیاس در شهر شیراز

اجرای ۵۳۶ پروژه بزرگ‌مقیاس و ۲ هزار و ۲۸۰ پروژه کوچک‌مقیاس در شهر شیراز از موضوعات دیگر این نشست بود که اسدی بیان و عنوان کرد: ۶۱۳ پروژه دیگر نیز در مرحله پیش طراحی و یا عقد قرارداد قرار دارد.
اتمام فرآیند فروش اوراق مشارکت با پروسه طولانی و به تعبیری ۷۰ خوانی از مسائلی بود که شهردار شیراز در این نشست اظهار کرد: فروش اوراق را به میزان دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسانده‌ایم.

 پرداخت‌ ۴ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری شیراز به بانک شهر و پیمانکاران 

 او به رقم ۹ هزار میلیارد تومانی میزان بدهی شهرداری به بانک‌ها و پیمانکاران اشاره و بیان کرد: ۴ هزار میلیارد تومان این میزان بدهی به بانک شهر و پیمانکاران پرداخت‌شده است.

۳۵ هزار میلیارد تومان؛ میزان مطالبات شهرداری شیراز از دستگاه‌های دولتی

اسدی میزان مطالبات شهرداری این کلان‌شهر از دستگاه‌های دولتی را ۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: این میزان مطالبه در سامانه دولت ثبت‌شده است.

افتتاح و بهره‌برداری بخشی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و آغاز جهش عمرانی آسفالت در معابر خاکی و کوچه‌های کم‌عرض از مقولاتی دیگر مدیریت ارشد شهری طی یک برنامه دوساله است.

 برگزاری بیش از ۱۷۰۰ جلسه طی ده‌ماهه گذشته

شهردار شیراز با اشاره به برگزاری بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلسه طی ده‌ماهه گذشته، تصریح کرد: با توجه به اینکه نظرات مردم برای ما بسیار مهم است در پایش صورت گرفته از سامانه ۱۳۷ بیشترین گلایه طرح‌شده از سوی مردم ترافیک، آسفالت و سد معبر است.

اجرای ۱۵مرحله آغاز، افتتاح و بهره‌برداری عملیات پروژه‌های مختلف شهری و جهش عمرانی بااعتباری بالغ‌بر ۲۲ هزار میلیارد تومان

اجرای ۱۵مرحله آغاز، افتتاح و بهره‌برداری عملیات پروژه‌های مختلف شهری و جهش عمرانی بااعتباری بالغ‌بر ۲۲ هزار میلیارد تومان از دیگر عناوینی بود که مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز در این نشست بر آن تصریح و بر راه‌اندازی نوبت شب پروژه‌های عمرانی نیز اشاره کرد.

 تقویت دیپلماسی شهری و رویدادهایی با این مضمون ازجمله گسترش خواهرخواندگی با شهرهایی در کشورهای دنیا از آرایه موارد مطروحه اسدی بود.

تدوین مصوبه دومرحله‌ای کردن پروانه‌های ساختمانی 

به گفته شهردار شیراز؛ مصوبه دومرحله‌ای کردن پروانه‌های ساختمانی نیز تهیه و تدوین‌شده و در مناطق ۵ و ٧ شهرداری شیراز در حال اجراست.

اطلاعات املاک و زمین‌های شهرداری در سامانه ثبت‌شده و املاک گم‌شده نداریم

شهردار شیراز با بیان اینکه همه اطلاعات املاک و زمین‌های شهرداری در سامانه ثبت‌شده و املاک گم‌شده نداریم، تصریح کرد: در املاک شهرداری مورد مسیر هم که در اختیار عده‌ای از افراد اعم از مدیران تا کارمندان قرارگرفته است، نیز اظهارنامه در سامانه سنا ارسال‌شده و حکم قضایی تخلیه برای آن‌ها گرفته‌شده است.

او بیان کرد: یک تیم شناسایی پیگیر این املاک هستند و با هرگونه تبعیض در این مورد مخالفیم.

 یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان؛ هزینه فضاسازی محیطی ایام محرم 

این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز، هزینه فضاسازی محیطی ایام محرم را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
 
اسدی در مورد «شیراز شهر جهانی صنایع‌دستی» گفت: در حوزه معاونت فرهنگی اقدامات لازم در حال انجام است اما نیاز است این بخش تقویت شود. 

شهردار شیراز  همچنین در خصوص انتقال زندان عادل‌آباد افزود: با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص دیدار و گفت‌وگو داشتیم و جانمایی زندان جدید در جنوب کمربندی پیش‌بینی‌شده است. 

او گفت: اراضی حسین الهاشمی و ۵۵ متری هاشمی رفسنجانی بالغ بر چند هزار میلیارد تومان هزینه در حال انجام است و این منطقه از محرومیت بیرون خواهد آمد. 

جانمایی باغ موزه قرآنی، دیگر سوال مطرح شده از سوی خبرنگاران بود و شهردار شیراز در این خصوص پاسخ داد: برای این موضوع چند مکان پیش‌بینی شده است و در حال بررسی انتخاب مکان مناسب هستیم.