استورمی دانیلز: ترامپ به خاطر پرداخت حق‌السکوت مستحق زندان نیست

استورمی دانیلز: ترامپ به خاطر پرداخت حق‌السکوت مستحق زندان نیست

استورمی دانیلز می‌گوید دونالد ترامپ به خاطر پرداخت حق‌السکوت به او که این هفته به دادگاه رفته بود،‌ مستحق زندان نیست.

این بازیگر سابق فیلم‌های پورن در اولین مصاحبه خود پس از جلسه دادگاه گفت: «فکر نمی‌کنم کار او علیه من شایسته زندان باشد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دادگاه منهتن در خصوص اتهام ۳۴ مورد جعل سوابق تجاری، خود را بی‌گناه خوانده است.

در صورت محکوم شدن آقای ترامپ او با این اتهامات حداکثر ۴ سال زندان می‌تواند برود.

وکیل آقای ترامپ قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به خانم دانیلز پرداخت کرده بود تا نسبت به رابطه خارج از ازدواجی که او با این سرمایه‌دار داشته، سکوت اختیار کند.

دادستانی نیویورک می‌گوید نحوه بازپرداخت این مبلغ حق‌السکوت، توسط آقای ترامپ به وکیلش در زمانی که او در کاخ سفید رئیس جمهور بود، به منزله فریب مالیاتی است، زیرا حساب‌ها این پرداخت‌ها را به عنوان هزینه‌های قانونی توصیف کرده‌اند.

خانم دانیلز به پیرس مورگان، مجری تاک تی وی گفت که فکر نمی‌کند او به خاطر کاری که انجام داده، شایسته زندانی شدن باشد.

اما او در عین حال افزود که اگر او در جرایم دیگری که متهم است مجرم شناخته شود، باید به زندان بیفتد تا دیگران فکر نکنند که می‌توانند قانون را زیر پا بگذارند.

ترامپ جدا از این دادگاه با تحقیقاتی جداگانه‌ای در مورد نگهداری مدارک طبقه بندی شده، تلاش برای لغو انتخابات در جورجیا و نقش او در حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده مواجه است.

در این مصاحبه که شب گذشته پخش شد، زمانی که از خانم دانیلز پرسیده شد که آیا در دادگاه آینده شهادت خواهد داد یا نه، گفت که «حتما» این کار را خواهد کرد.

او گفت این مسئله برایش «دلهره‌آور است، اما من مشتاقانه منتظر آن هستم، چیزی برای پنهان کردن ندارم و من تنها کسی هستم که حقیقت را گفته‌ام

او گفت که احساسات او وقتی دید ترامپ وارد دادگاه شد متفاوت بود، اما احساس اصلی غم و اندوه بود.

خانم دانیلز گفت که ترامپ اکنون «باید تحت فرمان شخص دیگری که یک قاضی است، باشد و او دیگر نمی‌تواند دست‌نیافتنی باشد».

آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن که پرونده را پیگیری می‌کند گفته است که پرداخت به خانم دانیلز قوانین مالی مبارزات انتخاباتی را نقض کرده و از رای دهندگان کلاهبرداری کرده است.

آقای ترامپ رابطه جنسی با خانم دانیلز را انکار می‌کند و می‌گوید این پرداخت برای محافظت از خانواده‌اش در برابر اتهامات نادرست انجام شده است، نه برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات.

کارشناسان حقوقی به بی‌بی‌سی گفته‌اند که بعید می‌دانند که ترامپ در صورت محکومیت به زندان بیفتد و جریمه محتمل‌ترین نتیجه این دادگاه است.

همه اینها در حالیست که رئیس جمهور سابق بار دیگر برای حضور در کاخ سفید نامزد شده و این محاکمه در سال آینده می‌تواند تلاش‌های او برای گرفتن نامزدی حزب جمهوری‌خواه را مختل کند.

از زمان صدور کیفرخواست، اعضای حزب جمهوری‌خواه از ترامپ حمایت کرده‌اند و به دادستان دموکرات منتهن که این پرونده را پیگیری می‌کند، حمله کرده‌اند و می‌گویند که این دادگاه با انگیزه سیاسی انجام می‌شود.