استاندار فارس: رشته‌های دانشگاهی بر اساس نیاز جامعه و جوانان تعریف شود

استاندار فارس: رشته‌های دانشگاهی بر اساس نیاز جامعه و جوانان تعریف شود

استاندار فارس گفت: تمام رشته‌های دانشگاهی اعم از علوم انسانی، علوم پایه و مهندسی باید از تئوری به سمت کاربردی شدن تغییر جهت دهند، دانشگاه ها، نیازهای جوانان را تشخیص داده و بر اساس این نیازها رشته‌های دانشگاهی خود را تعریف کند.

محمد هادی ایمانیه روز چهارشنبه  در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور کشور در شیراز افزود: دانشگاه پیام نور باید با نظرسنجی، نیازهای جوانان را تشخیص داده و بر اساس این نیازها رشته‌های دانشگاهی خود را تعریف کند.

وی، بر لزوم استفاده از جوانان گام دومی انقلاب در کنار مدیران و آماده کردن آنها برای به دست گرفتن جایگاه‌های مدیریتی در آینده تاکید کرد و از مدیران دانشگاه پیام ‌نور خواست این مهم را در دستور کار قرار دهند.

ایمانیه اظهار داشت: اداره امور مختلف کشور باید توام با خلاقیت و نوآوری باشد و دانشگاه پیام نور نیز باید به شکل مداوم روش‌های مدیریتی را بر اساس شرایط روز تغییر دهد.

استاندار فارس، در خصوص پروژه‌های نیمه تمام و نیازهای سخت افزاری دانشگاه پیام نور استان هم گفت: مسئولان این دانشگاه این پروژه‌ها را معرفی کنند تا از طریق اقدامات فنی در استان با تغییر کاربری و ایجاد ارزش افزوده پشتوانه تکمیل آنها فراهم شود.

بررسی مشکلات اصناف فارس
استاندار فارس همچنین در یادواره شهدای اصناف گفت: مشکلات اصناف این استان با سایر دستگاه‌ها از جمله تامین اجتماعی، اوقاف و شهرداری در نیمه نخست ماه رمضان بررسی و حل و فصل خواهد شد.
ایمانیه افزود: اتاق اصناف این مشکلات را احصا و اعلام کند تا در نیمه اول ماه رمضان این مشکلات تا جایی که اختیارات استان اجازه می‌دهد حل شود.

ایمانیه، ضمن تاکید بر لزوم توجه به آموزش مسائل شرعی و فقهی در هر کاری به ویژه در حوزه اصناف ادامه داد: کسبه و بازاریان در جریان پیروزی انقلاب بسیار نقش آفرین بودند و در دوران دفاع مقدس هم حمایت اصناف از جبهه‌ها ستودنی و مثال زدنی است و این فداکاری‌ها را نباید فراموش کنیم.

استاندار فارس خواستار توجه ویژه اصناف به مساجد نزدیک بازار شد و گفت: اهمیت دادن به نماز و اینکه ثابت کنیم خداوند را رازق می‌دانیم کاری است که اصناف می‌توانند در آن پیشقدم باشند.

حمایت از کالای ایرانی راهکار کاهش بیکاری
استاندار فارس، با اشاره به تبعات اجتماعی و اقتصادی قاچاق کالا گفت: یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش بیکاری، حمایت از کالای ایرانی و مقابله با قاچاق است.

ایمانیه افزود: حتی اگر سود حاصل از فروش کالای قاچاق بیشتر هم باشد اما با حمایت از کالای ایرانی و خودداری از عرضه کالای قاچاق باید به فراهم شدن زمینه های شغلی برای جوانان جویای کار کمک کنیم.

وی گفت: مبارزه با قاچاق باید از مبدا و سرچشمه انجام شود اما اگر تجار و کسبه کمک کنند که کالای قاچاق در جامعه کاهش یابد می توان به حذف کامل کالای قاچاق از بازار امیدوار بود.