ارزش بازار خدمات معماری تا سال 2030میلادی به رقم 523.3 میلیارد دلار خواهد رسید!

براساس گزارشی که به تازگی توسط موسسه مطالعاتی و تحقیقات بازار (و مشاوره) گرند ویو ریسرچ (مستقر در هند و ایالات متحده آمریکا) منتشر شده است، ارزش بازار جهانی اخدمات معماری تا سال ۲۰۳۰ میلادی به رقم ۵۲۳.۳ میلیارد دلار می‌رسد. رقمی که بیانگر افزایش احتمالی تقاضای جهانی برای خدمات معماری تا پایان دهه‌ی جاری میلادی است.

ارزش بازار خدمات معماری تا سال 2030میلادی به رقم 523.3 میلیارد دلار خواهد رسید!


انتظار می‌رود بازار این صنعت با نرخ رشد مرکب سالانه ۴.۸ درصد همراه باشد! رشدی که به بیان این گزارش متاثر از افزایش نرخ شهرنشینی در کشورهایی مانند برزیل و هند در کنار تمرکز جهانی بر ایجاد مسکن مقرون به صرفه می‌باشد.

نرخ رشد سالانه مرکب یا CAGR مخفف Compound Annual Growth Rate-CAGR، میانگین نرخ رشد سالانه یک سرمایه‌گذاری است که در دوره‌ای طولانی‌تر از یک سال انجام می‌پذیرد.

البته این گزارش، توسعه فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و واقعیت مجازی را نیز به عنوان عوامل محوری محرک رشد بیان می‌کند. همچنین انتظار می‌رود تقاضا برای ارائه‌ی طرح‌های ساختمان سبز در همه‌ی بخش‌ها و طراحی فضاهای انسانی‌تر و جذاب‌تر در بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی، مسکونی و مهمان‌نوازی با رشد قابل توجهی مواجه شود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که خدمات برنامه‌ریزی شهری به لطف افزایش پروژه‌های شهرهوشمند و تهدیدات ناشی از تغییرات آب و هوایی بر محیط ساخته شده در سراسر جهان، نرخ رشد مرکب سالانه ۶.۴ را تجربه نماید!