معماران مکزیکی سوردومادالنو، کلاب ساحلی زینور را برای ابر پروژه نئوم می سازد !

هشتم فوریه سال ۲۰۲۴ میلادی بود که اَبَرپروژه نئوم از پروژه‌ی جدیدی در همکاری مشترک با معماران مکزیکی سوردو مادالنو (با دفاتری در شهرهای مکزیکوسیتی و لندن) در خلیج عقبه ، شمال غربی کشور عربستان سعودی رونمایی کرد: کلاب ساحلی زینور!

معماران مکزیکی سوردومادالنو، کلاب ساحلی زینور را برای ابر پروژه نئوم می سازد !


به توصیف معماران مکزیکی سوردو مادالنو، کلاب ساحلی زینور که در قالب ساختمانی به شکل صخره طراحی شده است و متشکل از مجموعه‌ای از استخرها، رستوران‌ها و همچنین اسپا خواهد بود، فضایی خواهد بود برای گردهم آمدن افراد مشهور جهان در کنار یکدیگر...!

معماران پروژه درباره‌ی این پروژه چنین می‌نویسند:

زینور، یک کلاب ساحلی منحصربه‌فرد است که کاملا با محیط طبیعی پیرامون خود ترکیب شده است. هنگام تماشای این پروژه اینچنین گمان می‌رود که گویی صفحات تکتونیکی (یا صفحات پوسته‌ی زمین) برای ایجاد این ساختار باشکوه با یکدیگر برخورد کرده‌اند... نبایستی از یاد بُرد که اولین معمار جان، طبیعت پیرامون ماست و این موضوع در طراحی این پروژه نیز مشهود است!”

در انتها بد نیست بدانید پروژه نئوم که در استان تبوک ، در شمال غربی عربستان سعودی واقع شده است، همراه با خلیج عقبه و ۴۶۸ کیلومتر خط ساحلی با سواحل و صخره‌های مرجانی و همچنین کوه‌هایی با ارتفاع تا ۲۵۰۰ متر، مساحتی ۲۶۵۰۰ کیلومتر مربعی را شامل می‌شود.