ادواردو سوتودمورا ،معمار پرتغالی و برنده جایزه پریتزکر و طراحی ساعتی با صفحه ی چرخانده شده برای دید بهتر توسط کاربر!

ادواردو سوتو د مورا ، معمار پرتغالی و برنده‌ جایزه معماری پریتزکر در سال ۲۰۱۱ میلادی به تازگی و در یک همکاری مشترک با کمپانی سازنده‌ی ساعت‌های مچی لِبوند، به طراحی یک ساعت مچی پرداخته است که صفحه‌ی دایره‌ای شکل آن ۳۰ درجه چرخیده است تا دید بهتری را برای کاربر خود (برای خواندن ساعت) فراهم نماید!

ادواردو سوتودمورا ،معمار پرتغالی و برنده جایزه پریتزکر و طراحی ساعتی با صفحه ی چرخانده شده برای دید بهتر توسط کاربر!


معمار پرتغالی در ایده‌پردازی پیرامون این ساعت مچی با طراحی مینیمالیستی، به ایجاد یک چرخش جدید بر روی چیزهای آشنا اندیشیده است: صفحه و تاج ساعت (یک برآمدگی کوچک در کناره ساعت مچی که می‌توان از آن برای تنظیم یا تغییر زمان و تنظیم تاریخ و روز استفاده کرد) را ۳۰ درجه در جهت عقربه‌های ساعت چرخانده است! به گفته ادواردو سوتو د مورا، قرار دادن عدد ۱۲ در جایی که به طور معمول عدد ۱ قرار می‌گیرد، زاویه دید بهینه‌ای را به کاربر می‌دهد.

از آنجایی که ادواردو سوتو د مورا تصمیم داشت این ساعت مچی تا حد امکان باریک ساخته شود، قاب ۳۸.۵ میلی‌متری این ساعت را از تیتانیوم گرید ۵ (با مقاومت مکانیکی بالا و وزن کم در صنایع هوافضا کارآیی بسیاری دارد) تهیه کرد!

البته این ساعت مچی به قیمت ۲۷۰۰ یورو (حدود ۱۹۰ میلیون تومان)، در دو مدل ساخته شده است: یک مدل با صفحه بژِ مات و بند چرمی به رنگ آبیِ سرمه‌ای و مدل دیگر دارای صفحه خاکستریِ مات با بند چرمی به رنگ مشکی.