نگاهی به پروژه Twisted Brick Shell Concept Library

کتابخانه مفهومی، پوسته مارپیچی است که در میان مزرعه‌ای با چمن‌های بلند در منطقه روستایی قرار دارد. کتابخانه مفهومی تقریباً ۱۰ متر قطر و ۵ متر ارتفاع دارد. سطح پیوسته آن توسط دو نیم‌دایره ایجاد شده که از یکی به دیگری کشیده می‌شوند و مرز بین فضای داخلی و خارجی را محو می‌کنند.

نگاهی به پروژه Twisted Brick Shell Concept Library

پوسته آن از آجرهای قرمز ساخته شده است، اما نه با استفاده از روش‌های سنتی آجرچینی، بلکه با ریخته‌گری در محل. نور خورشید از طریق بازشو در بالای پوسته به فضای داخلی نسبتاً تاریک می‌تابد. بازدیدکنندگان می‌توانند متون داخل گلوله‌های اکریلیک را از طریق سوراخ‌های کوچک در دیوارها بخوانند. این متون با چشم‌انداز طبیعی ترکیب می‌شوند و لحظه‌ای شاعرانه برای اتصال بدن، ذهن و طبیعت ایجاد می‌کنند.
توزیع آجرها بر روی سطح انحنا‌دار دوگانه، چالشی بزرگ برای ساخت و ساز به وجود می‌آورد. آجرها توسط صفحات فولادی سوراخ‌دار که به عنوان چارچوب تقویت‌کننده فولادی عمل می‌کنند، در جای خود قرار می‌گیرند و سپس با بتن با مقاومت بالا پر می‌شوند. این سه ماده به عنوان یک ساختار کامل با هم کار می‌کنند. آجرها در ۱۲ عرض مختلف در امتداد شبکه UV توزیع می‌شوند تا تداوم شعاعی ساختار تضمین شود. پوسته به این ترتیب منطق ساخت و ساز تازه‌ای را تشکیل می‌دهد و بیان بصری آن از توده‌ای از آجرهای در هم قفل‌شده نشأت می‌گیرد. توزیع ماتریکس پیکسلی آجرها و ضخامت متغیر «ملات» (که در واقع بتن در محل است) تکتونیک رایج ساخت و ساز با آجر را برهم می‌زند.
این تلاش جسورانه در ساخت و ساز روستایی، تلفیق صنعتی‌سازی دیجیتال با مواد سنتی است. همچنین تلاش می‌کند تا تجربه‌ای فراتر از بیان ساده و ایده‌آل از «روستا» ایجاد کند. کتابخانه مفهومی سرپناهی معاصر برای بدن و ذهن است که بازدیدکنندگان را به خواندن و تأمل در مورد جهان بیرون و درون تشویق می‌کند.

مشخصات پروژه:
• طراح: HCCH Studio
• تیم طراحی: Hao Chen، Chenchen Hu، Yida Hou، Wenxi Li، Xi Cai
• سازه: AND office
• محل پروژه: چین، ژجیانگ
• سال: ۲۰۲۳ – ۲۰۲۲
• تصاویر: Qingyan Zhu، Fangfang Tian