۱۱۰ میلیارد تومان میزان پرداختی حقوق ماهانه شهرداری کاشان

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: شهرداری کاشان ماهانه مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان بابت حقوق می‌پردازد که در شرایط سخت اقتصادی واقعاً کار سختی است.

۱۱۰ میلیارد تومان میزان پرداختی حقوق ماهانه شهرداری کاشان

علیرضا مفرح امروز _یکشنبه یکم مهر_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشان که به تحلیل درآمد و بودجه ۶ ماهه اول سال شهرداری پرداخت، اظهار کرد: شهرداری کاشان ماهانه مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان بابت حقوق می‌پردازد که ساماندهی آن واقعاً کار دشواری است.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی دولت افزود: طی بخشنامه‌ای که دولت به ارگان‌ها ابلاغ کرده با توجه به تأمین بودجه در حالی که با وضعیت سخت رکود بازار بر این مهم تأثیرگذار است، در همه دستگاه‌ها باید مولدسازی صورت گیرد و املاک مازاد به فروش برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: این راهکاری است که دولت به ارگان‌ها ابلاغ کرده تا با فروش املاک مازاد خود به تأمین بودجه خود بپردازند که در این راستا فروش املاک مازاد و ساختمان‌های بلا استفاده شهرداری کاشان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گفته مفرح یکی از این ساختمان‌ها، ساختمان منطقه یک شهرداری کاشان است که برای فروش مزایده گذاشته شده است.

۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه سال جاری شهرداری کاشان

حسین حیدریان نیز در این جلسه با اشاره به بودجه سال جاری شهرداری کاشان، اظهار کرد: ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری است که تا کنون ۲۵ درصد آن محقق شده است.

وی افزود: بررسی گزارش عملکرد ۶ ماهه شهرداری در خصوص بودجه ۱۴۰۳ یکی از حقوق قانونی شورا است.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان، با اشاره به اینکه شورا هیچ تقابلی با شهردار ندارد گفت: وظیفه شورا است تا با نظارت موشکافانه بر عملکرد، درآمد و بدهی شهرداری خروجی مناسبی را برای بودجه و اعتبار در سال آتی تعیین کند.

حیدریان تصریح کرد: شورا باید روی موارد هزینه و درآمد با دقت هر چه بیشتر بررسی انجام دهد تا ریالی برای بودجه ۱۴۰۴ به دست آورد.

وی با بیان محقق نشدن بخش عمده‌ای از بودجه سال جاری شهرداری کاشان گفت: ۲۵ درصد بودجه سال جاری تا کنون محقق شده است که عدد بسیار پایینی است و البته وجود حوادث سیاسی و محرم و صفر بر رکود بازار بی‌تأثیر نبوده است.

این عضو شورای اسلامی شهر کاشان تاکید کرد: با توجه به عملکرد ۶ ماهه جلوی روی ما از شهرداری بهتر است در ۶ ماهه دوم نیز با این اوضاع اقتصادی پروژه جدیدی را کلنگ نزده و پروژه‌های عمرانی که هنوز استارت نخورده است عملیاتی نشود، بلکه به اتمام طرح‌های نیمه تمام بپردازیم.

حیدریان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری کاشان است، گفت: این مبلغ باید تا پایان سال تسویه شود.

در جلسه علنی این هفته شورای شهر کاشان که که با حضور معاونین مدیران شهرداری مروری بر عملکرد ۶ ماهه شهرداری صورت گرفت و به دلیل اینکه همزمان با هفته دفاع مقدس بود علی هاشمی عضو شورای اسلامی شهر کاشان جانباز جنگ تحمیلی توسط شهردار و ریاست شورا تجلیل و قدردانی شد.