پروژه‌های خودمالک قم از تخفیفات طرح مسکن ملی بهره مند می‌شوند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی پروژه های خود مالک از تخفیفات و مشوق های پیش بینی شده در طرح نهضت ملی مسکن بهره مند خواهند شد.

پروژه‌های خودمالک قم از تخفیفات طرح مسکن ملی بهره مند می‌شوند

مهران اسدی اظهار کرد: افراد خودمالک یعنی متقاضیانی که دارای زمین هستند و تصمیم به ساخت و ساز دارند و یا متقاضیانی که در محلات بافت فرسوده، تصمیم به نوسازی مسکن دارند می توانند از تمامی مشوق ها و تخفیفاتی که در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد، برخوردار شوند.

وی افزود: کاهش هزینه های عوارض صدور پروانه ساختمانی، خدمات مهندسی، مالیات و بیمه از جمله مواردی است که در پروژه های خودمالک مشابه طرح نهضت ملی مسکن به عنوان مشوق، اجرایی خواهد شد.

اسدی تصریح کرد: این تخفیفات و مشوق ها در پروژه های ساختمانی خودمالکِ ثبت شده در سامانه طرح های حمایتی تامین مسکن اعمال می شود.

به گفته معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم، این پروژه ها سابقه مالکیت ثبتی و شخصی برای متقاضیان محسوب می شود اما فرم ج این متقاضیان قرمز نخواهد شد.

اسدی در پایان خاطر نشان کرد: خود مالکین برای بهره مندی از این تخفیفات در سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در بخش تسهیلات ساخت وارد شده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند.