شهرهای جهان با بیشترین ساعات از دست‌رفته در ترافیک

طبق آمار و داده‌های کارت امتیازی ترافیک جهانی INRIX، نیویورک، لندن، پاریس، مکزیکوسیتی، شیکاگو، استانبول، لس‌آنجس، بوستون، کیپ‌تاون، هیوستون، بریزبن، دوبلین، میامی، فیلادلفیا و رم، شهرهای جهان با بیشترین ساعات از دست‌رفته در ترافیک هستند.

شهرهای جهان با بیشترین ساعات از دست‌رفته در ترافیک

 ازدحام ترافیک برای رانندگان سراسر جهان با از دست رفتن ساعت‌ها زمان و بهره‌وری اقتصادی همراه است. ترافیک می‌تواند به‌عنوان یک شاخص اقتصادی عمل کند، زیرا جریان مردم، کالاها و خدمات، تقاضا برای سفرهای جاده‌ای منعکس‌کننده فعالیت‌های اقتصادی اساسی است، اما زمانی که این تقاضا از ظرفیت موجود جاده فراتر رود، منجر به ازدحام، از دست رفتن زمان در ترافیک و اغلب افزایش ناامیدی می‌شود.

پرترافیک‌ترین شهرهای جهان بر اساس میانگین ساعات از دست‌رفته به دلیل ازدحام ترافیک در ساعات اوج تردد به ازای هر راننده در مقایسه با رانندگی در ساعات غیر اوج بار ترافیکی تعیین می‌شوند. طبق آمار و داده‌های سازمان داده‌محور INRIX، این شهرها عبارتند از:

نیویورک‌سیتی، ایالات متحده آمریکا ۱۰۱

لندن، بریتانیا ۹۹

پاریس، فرانسه ۹۷

مکزیکوسیتی، مکزیک ۹۶

شیکاگو، ایالات متحده آمریکا ۹۶

استانبول، ترکیه ۹۱

لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا ۸۹

بوستون، ایالات متحده آمریکا ۸۸

کیپ‌تاون، آفریقای جنوبی ۸۳

هیوستون، ایالات متحده آمریکا ۸۳

بریزبن، استرالیا ۷۴

دوبلین، ایرلند ۷۲

میامی، ایالات متحده آمریکا ۷۰

فیلادلفیا، ایالات متحده آمریکا ۶۹

رم، ایتالیا ۶۹

INRIX آخرین داده‌های سال به سال را در مورد تأخیرهای ترافیکی، تحلیل‌های اقتصادی، شلوغ‌ترین راه‌ها، سفرهای روز و هفته، فعالیت‌های سفر در مرکز شهر، حمل‌ونقل، ایمنی و موارد دیگر ارائه می‌کند. این شاخص در سال جاری داده‌های سه ساله تردد تا سال ۲۰۲۳ را برای تجزیه‌وتحلیل دقیق‌تر و جامع‌تر از جابه‌جایی در پرتراکم‌ترین مناطق جهان ارائه داد. این مقایسه، تأخیر سفر، هزینه‌های ازدحام برای رانندگان و مناطق و روند رفت‌وآمد بر اساس الگوهای سفر منحصربه‌فرد در هر منطقه را فراهم می‌کند.

INRIX از به‌روزترین الگوهای سفر پس از کووید -۱۹ برای تجزیه‌وتحلیل واقعی و مقایسه تفاوت‌های رفت‌وآمد در بیش از ۹۰۰ شهر در سراسر جهان استفاده می‌کند.

در سال ۲۰۲۳، رانندگان در نیویورک بدترین وضعیت را داشتند و به‌طور متوسط هر راننده ۱۰۱ ساعت را به دلیل ترافیک از دست داد که معادل از دست رفتن هزینه‌ای بیش از ۱۷۰۰ دلار در زمان و بهره‌وری است. بر اساس گزارش INRIX، تأخیرهای ترافیکی در سراسر ایالات متحده آمریکا بیش از ۷۰ میلیارد دلار در سراسر کشور برای یک راننده معمولی هزینه داشت.

بسیاری از شهرها از جمله نیویورک، لندن، پاریس، مکزیکوسیتی، رم، استانبول و کیپ‌تاون که با بدترین تراکم ترافیک دست‌وپنجه نرم می‌کنند، از بزرگ‌ترین قطب‌های اقتصادی کشورهای خود هستند و شاخصه آن‌ها جمعیت زیاد، تراکم بالای مشاغل و ترافیک روزانه قابل‌توجه مسافران است

لندن در راستای مقابله با تأثیرات منفی ترافیک در سال ۲۰۰۳ به معرفی هزینه ازدحام پرداخت که بر اساس آن، رانندگانی که در ساعات مشخصی از منطقه پرازدحام مرکز لندن رانندگی می‌کنند، روزانه ملزم به پرداخت ۱۵ پوند هستند، در غیر این صورت ۱۶۰ پوند جریمه خواهند شد. لندن سال گذشته نتایج هزینه ازدحام خود را به اشتراک گذاشت و نشان داد ازدحام ترافیک این شهر ۳۰ درصد کاهش و استفاده از حمل‌ونقل عمومی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری افزایش پیدا کرده است.