یونس فضلی تکواندو کار ایرانی نماینده و مدرس کوکیوان فدراسیون جهانی در کانادا شد

یونس فضلی جمور تکواندو کار اهل کشور ایران است.زاده ۲۱شهریور ۱۳۷۵در کرمانشاه است ،وی در اوایل سال ۱۴۰۰با تیم اتالار اتریش به توافق رسید که در مسابقات رسمی اروپا شرکت کند.  وی سابقه حضور در تیم آتالار اتریش نیز داردو حدود یکسال در تیم آتالار اتریش مشغول به فعالیت بود ایشان تیر ماه ۱۴۰۱به دلیل انتشار استوری های اینستاگرام ممنوع الخروج شد وبه جرم تشویش اذهان عمومی مبلغ ۸۰میلیون تومان جریمه شد.

یونس فضلی تکواندو کار ایرانی نماینده و مدرس کوکیوان فدراسیون جهانی در کانادا شد

به گزارش خبر نیوز وی که به تازگی به کانادا مهاجرت کرده است از سوی فدراسیون جهانی تکواندو مسئول بخش کوکیوان این فدراسیون در کانادا شد .فضلی نیز در عرصه بازیکنی و مربیگری نیز فعالیت دارد

یکی از مسئولین ورزشی ایران در پاسخ به این سوال که اخباری منتشر شده در مورد یونس فضلی جمور قهرمان سابق تیم ملی تکواندو که ظاهرا به کانادا مهاجرت کرده است، گفت:  او تکواندو کاربا شخصیت و خوبی است و در گذشته مدال های خوبی هم برای کشورمان کسب کرده است، اما به هرحال دوران قهرمانی او زود تمام شد و از تیم ملی خداحافظی کرد. در حال حاضر نیز به کانادا سفر کرده و در رفت و امد است و می خواهدآنجا فعالیت کند. درواقع هرکسی میتواند محل زندگی خود را انتخاب کند، یونس نیز فعلا برای فعالیت به کانادارفته است.

وی در ادامه افزود: واقعا ما نمیتوانیم در پایان قهرمانی هرتکواندوکاری جشن قهرمانی برای او بگیریم، اگر قرار باشد جشن خداحافظی از تیم ملی را برای تکواندوکاران بگیریم ما به خاطر قهرمانان زیادی که داریم هر سال باید پس از پایان دوران قهرمانی آنها برای خیلی ها جشن بگیریم.

وی خاطر نشان کرد:از اینکه یک ایرانی مسئول بخش کوکیوان کانادا شده است خوشحالیم و امیدواریم بهترینا برایش رقم بخورد.

چند سالی پیش یونس فضلی، با منتشر کردن استوری اینستاگرام خبر از مهاجرتش را علنی کرد و استوری های متعددی در اتریش برای مخاطبانش به اشتراک گذاشت

فضلی تنها تکواندو کار  ایرانی است که در تاریخ بازی‌های تکواندو بعداز مهاجرت پناهنده نشده است و به صورت قانونی به ایران رفت و آمد دارد پسر تکواندوکار ۲۷ ساله ایرانی که چندماهی است  ایران را برای سفر به کانادا ترک کرد خیلی زود خبر از تقاضای اقامت کانادا داد و معلوم شد که تصمیمی برای فعالیت در ایران را ندارد.

البته که در ایران نیز همزمان این امید وجود داشت که یونس از تصمیم مهاجرت چشم پوشی کند و دوباره برای ایران فعالیت کند؛ این امیدواری نزد مسئولان  ورزش ایران تا همین یک ماه قبل هم ادامه داشت، اما اکنون با تأیید دولت کانادا و فدراسیون جهانی، به طور رسمی اقامت وی قبول شده است.

با تأیید فدراسیون تکواندوی کانادا مبنی بر اینکه پاسپورت او تا چند روز دیگر آماده می‌شود، اکنون این مشکل از سر راه برداشته شده و یونس می‌تواند به‌زودی در رقابت‌های قاره ای شرکت کند؛ علاوه بر مسابقات کلاسهای کوکیوان و مربیگری نیز در اختیار وی نیز قرار گرفته است.