کوچ ابدی راوی «قصه‌های مجید»

کیومرث پوراحمد زندگی را بدرود گفت

کوچ ابدی راوی «قصه‌های مجید»
این کارگردان متولد سال ۱۳۲۸ در اصفهان بود

کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلویزیون صبح امروز ۱۶ فروردین ماه درگذشت‌.

این خبر تلخ و دردناک توسط مهرانه ربی، همسر این هنرمند در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر تایید شده است. سیدعلی قائم‌مقامی، تهیه کننده سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرده که این هنرمند برجسته در اثر سکته قلبی درگذشته است. 

مهران پوراحمد، برادر کیومرث پوراحمد اما در گفت‌وگو با رکنا، ضمن تایید خبر مرگ برادرش اظهار کرد: « شب گذشته کیومرث همراه دوستانش در بندر انزلی بود و در تماسی که با او داشتم از وضعیت مناسبی برخوردار بود و همه چیز خوب پیش می رفت.

وی افزود: اینکه گفته می شود، کیومرث خودکشی کرده است هنوز برای من مبهم بوده چرا که هیچ آثار افسردگی یا تفکری که بخواهد دست به چنین کاری بزند در او وجود نداشت و باید به آنجا بروم تا در خصوص چگونگی فوت برادرم مطلع شوم.

کیومرث پوراحمد متولد ۲۵ آذر ۱۳۲۸ در نجف‌آباد، کارگردان و فیلمنامه‌نویسی برجسته بود. در کارنامه حرفه‌ای این کارگردان آثار ماندگاری همچون سریال‌های «قصه‌های مجید» و «سرنخ» و فیلم‌های سینمایی همچون «به‌خاطر هانیه»، «خواهران غریب»، «شب یلدا» و «اتوبوس شب» دیده می شود.

فیلم سینمایی «پرونده باز است» آخرین ساخته زنده‌یاد پوراحمد بود که اسفندماه سال گذشته در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

گفتنی است، کانال تلگرامی ماهنامه سینمایی «فیلم امروز» علت درگذشت کیومرث پوراحمد را خودکشی اعلام کرده است.