کدام کشور میزبان طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی جهان است؟

پرتغال قصد دارد طولانی‌ترین مسیر دایره‌ای پیاده‌روی در جهان را ایجاد کند.

کدام کشور میزبان طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی جهان است؟

پرتغال قصد دارد در مجموع مسیر سه هزار کیلومترمربعی را به صورت یک حلقه در سراسر این کشور تشکیل دهد تا گردشگران بتوانند پیاده‌روی رکوردشکنی را تجربه کنند. مسیر مورد بحث پالمیهار پرتغال نامیده می‌شود و قرار است که در صورت تصمیم به تکمیل آن، نمای ۳۶۰ درجه‌ای از کل کشور ارائه دهد. با این حال، هیچ اطلاعاتی در مورد زمان پایان پروژه وجود ندارد اما اولین بخش آن در ماه ژوئیه در شهر Alenquer در شمال لیسبون رونمایی خواهد شد.

آلنتژو در مرکز کشور در مرحله بعدی قرار خواهد گرفت و به دنبال آن منطقه شمالی تراس اوس مونتس قرار خواهد گرفت، با این حال، مقیاس این پروژه بسیار بزرگ است زیرا شامل مشارکت یک سوم شهرداری‌های پرتغال خواهد شد و هزینه‌ها می‌تواند به ۳.۵ میلیون یورو برسد. نکته مثبت مسیر این است که برای کوهنوردان دارای اختلال حرکتی قابل دسترس خواهد بود.

اگرچه پرتغال یک مقصد توریستی کاملاً محبوب و به‌خصوص در تابستان است، بیشتر بازدیدکنندگان در لیسبون پایتخت و منطقه ساحلی آلگاروه جمع می‌شوند و از جذابیت‌های متنوعی که این کشور ایبری می‌تواند ارائه دهد غافل می‌شوند. این امر همچنین باعث ازدحام بیش‌ازحد گردشگری در این نقطه محبوب می‌شود.

بنابراین، مسیر پیاده‌روی دایره‌ای این مأموریت را دارد که تأثیر گردشگری را به طور یکنواخت‌تر پراکنده کند و اجازه دهد جوامع خارج از مسیر نیز از آن بهره ببرند.

طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی غیر دایره‌ای جهان نیز در کانادا قرار دارد که به نام «مسیر بزرگ» با طول ۲۴ هزار کیلومتر شناخته می‌شود و این کشور را از ساحلی به ساحلی دیگر متصل می‌کند.