وکیل ملکی چگونه به پیروزی شما در دعاوی ملکی کمک می‌کند؟

یکی از حساس‌ترین زمینه‌های حقوقی، مسئله عرصه و اعیان و موارد مربوط به ملک و املاک است. وکلایی که در این حوزه فعالیت دارند را وکیل ملکی می‌نامند. وکلای ملکی با دانش عمیق حقوقی و تجربه کافی در این زمینه، به مراجعین خود در حوزه مربوط به خرید، فروش، اجاره و... مشاوره می‌دهند و برای احقاق حق به آن‌ها کمک می‌کنند. باتوجه‌به اهمیت و نقش وکلای ملکی در دعاوی حقوقی، در این مطلب تصمیم داریم وکیل ملک و املاک را به‌ شما معرفی کنیم و دررابطه‌با نقش و وظایف این وکلا، اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

وکیل ملکی چگونه به پیروزی شما در دعاوی ملکی کمک می‌کند؟

به چه کسی وکیل ملکی می‌گویند؟

وکلای ملکی افرادی هستند که در زمینه مسائل حقوقی مربوط به املاک و مستغلات، از دانش کافی برخوردارند. این وکلا با آگاهی از تمامی قوانین و مقررات مربوط به عرصه و اعیان می‌توانند در حل‌وفصل مسائل مربوط به خریدوفروش، ممانعت از حق، اجاره، تفکیک، رهن، خلع ید، مزاحمت، ارث، تفکیک و تصرف عدوانی از نقش قابل توجهی ایفا کنند. قبل از رخ دادن دعاوی ملکی، این وکلا با حضور در مراحل مختلف معامله می‌توانند به موکلان خود کمک کنند تا تجربه بهتری به‌دست آورند و از صحت و سلامت معامله مطمئن شوند. آن‌ها با تنظیم صحیح و قانونی قرارداد، حقوق موکل خود را مشخص می‌کنند تا درصورت بروز دعاوی، بتوانند برای او احقاق حق کنند.

چرا باید از وکلای ملکی کمک بگیریم؟

باتوجه‌به اینکه، پرونده‌های ملکی پیچیده و حساس هستند، تنها بهترین وکیل ملکی می‌تواند ازپس‌ آن‌ها برآید و دعاوی مربوطه را خاتمه دهد؛ چراکه روند به‌جریان انداختن پرونده‌های حقوقی و قضایی معمولا از حوصله بسیاری از افراد خارج است. ضمن اینکه، برخی‌ها به‌دلیل عدم‌برخورداری از دانش کافی، توانایی ارجاع پرونده‌های حقوقی به دادگاه را ندارند؛ به‌ همین علت، بهتر است که برای جلوگیری از هرگونه مشکل و احقاق حق در دعاوی ملکی، از وکلای متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

بهترین وکلای ملکی در تهران و شهرهای دیگر با اخذ بهترین تصمیم‌ها در مواجهه با مشکلات حقوقی، اوضاع را به نفع موکل خود تغییر می‌دهند. موارد زیر نشان می‌دهند که چگونه وکلای ملکی به برد شما در پرونده‌های حقوقی منجر می‌شوند:

·            آگاهی از سرنوشت دعوا باتوجه‌به دانش حقوقی خود؛

·            حل مشکلات مربوط به انفساخ قرارداد؛

·            برطرف کردن ابهامات موجود در پرونده؛

·            انتخاب عنوان درست برای دعوای کیفری؛

·            بیان ادله؛

·            برآورد هزینه‌های مربوط به دادرسی.

انفساخ چیست و وکیل ملکی در آن چه نقشی ایفا می‌کند؟

در بالا، اشاره کردیم که وکلای ملکی از توانایی حل مشکلات مربوط به انفساخ برخوردارند. با این اوصاف، احتمالا این سوال برای شما پیش آید که انفساخ به‌ چه معنا است؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که کلمه انفساخ به یک مفهوم حقوقی اشاره می‌کند که طی آن، مالکیت یا حقوق مالکیت یک ملک به دیگری انتقال می‌یابد.

در معنای دیگر، انفساخ را به‌وجود آمدن حقوق جدید یا تغییر حقوق مالکیت روی ملک مشترک می‌نامند. فرایندهای مربوط به این موضوع از طریق توافق‌نامه‌ها مشخص می‌شود و مراحل قانونی آن مسائل حقوقی بسیاری را دربر می‌گیرد.

دررابطه‌با اینکه، نقش وکیل ملکی در انفساخ چیست می‌توان گفت که وکلای ملکی با داشتن تجربه و دانش لازم در این حوزه، می‌توانند مشاوره‌های حقوقی ارزشمندی را ارائه دهند. آن‌ها می‌توانند مسئولیت بررسی توافق‌نامه‌ها، انجام معامله به‌شکل قانونی، بررسی قوانین مالکیت و حفظ منافع موکلین خود را برعهده بگیرند.

بهترین وکیل ملکی چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از دغدغه‌هایی که شما به‌عنوان شخصی که با مشکلات ملک و املاک دست‌وپنجه نرم می‌کنید، با آن روبه‌رو می‌شوید، انتخاب بهترین وکیل املاک و مستغلات است. دراین‌رابطه، می‌توان گفت که بهترین وکلای ملکی از ویژگی‌هایی که در ادامه، به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، برخوردار هستند.

برخورداری از تجربه و تخصص کافی در دعاوی ملکی

حقوق ملکی دارای قوانین و مقررات مختلفی است و معمولا، پرونده‌های موجود در این حوزه ارزش میلیاردی دارند؛ از همین‌رو، دعاوی ملکی همواره پیچیده هستند و برنده شدن در آن‌ها دانش، تخصص و تجربه زیادی در این حوزه را می‌طلبد.

صداقت کلام

میزان صداقت کلام وکیل، از دیگر ویژگی‌های برجسته وکلای ملکی به‌شمار می‌رود. به‌طور معمول، وکلای صادق امید واهی به موکلین خود نمی‌دهند و قادر به تضمین نتیجه دادرسی نیستند. آن‌ها تنها می‌توانند تضمین کنند بهترین عملکرد را از خود به‌‌نمایش می‌گذارند.

پیگیری مستمر

در کنار دانش و تجربه، پیگیری پرونده هم اهمیت بسیاری دارد. یکی از عوامل پیروزی در پرونده‌های حقوقی، پیگیری وکیل مسئول است.

قیمت‌گذاری شفاف

در ارائه خدمات حقوقی، اولین مسئله کیفیت آن‌ها است؛ اما از این‌ها گذشته، تعرفه خدمات یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان به‌شمار می‌رود. از‌این‌رو، بهترین وکیل ملکی باید بتواند قیمت خدمات خود را به‌شکل واضحی بیان کند و رضایت موکلین خود را به‌دست آورد.

عوامل تعیین‌کننده حق‌الوکاله

در ازای انجام خدمات حقوقی، وکلا مبلغی به‌عنوان دستمزد دریافت می‌کنند که حق‌الوکاله نامیده می‌شود. هزینه نام‌برده طبق تعرفه‌های قانونی تعیین می‌شود و باتوجه‌به نوع خدمات دریافتی، متفاوت است. برای مثال، حق‌الوکاله‌ای که باید بابت تنظیم قراردادهای ملکی پرداخت شود، از حق‌الوکاله طرح دعوای ملکی در دادگاه کمتر خواهد بود. در نظر داشته باشید که هزینه‌های جانبی دیگری هم روی هزینه‌های حق‌الوکاله تاثیر می‌گذارند؛ اما مبلغ دریافتی به وکیل تعلق نمی‌گیرد، بلکه صرف روند پرونده می‌شود. این هزینه‌ها شامل موارد زیر هستند:

·            هزینه‌های ثبتی: هزینه‌های مربوط به ثبت اسناد رسمی، اجاره‌نامه و سایر اسناد ملکی؛

·            هزینه‌های دادرسی: هزینه‌های مربوط به دادخواست، کارشناسی، اجرای حکم و مراحل مختلف دادرسی؛

·            هزینه‌های کارشناسی: هزینه‌های مربوط به کارشناسی رسمی و غیررسمی دادگستری.

مواردی که باید پیش از عقد قرارداد با وکیل ملکی به آن‌ها توجه کنید

پیش از عقد قرارداد، بهتر است به مواردی که در ادامه، مورد بررسی قرار می‌دهیم، توجه داشته باشید.

انتخاب وکیل باتجربه و متخصص

در زمینه دعاوی ملکی، تجربه و دانش دو مسئله حیاتی هستند؛ پس با جست‌وجو در اینترنت یا از طریق کانون وکلا، یک وکیل باتجربه و متخصص در حوزه مسائل ملکی انتخاب کنید.

دریافت مشاوره با وکیل

پیش‌از آنکه، قرارداد را امضا کنید، از وکیل مورد نظر وقت مشاوره بگیرید و دررابطه‌با جزئیات پرونده، تعرفه خدمات و نحوه وصول حق‌الوکاله سوالاتی بپرسید.

مطالعه قرارداد

مطالعه دقیق قرارداد پیش‌از امضای آن، مسئله دیگری است که نباید به آن بی‌توجه باشید. بعد از مطالعه قرارداد، در مورد مفادی که متوجه نمی‌شوید از وکیل خود سوال بپرسید.

دررابطه‌با مواردی که باید در قرارداد قید شود، می‌توان گفت موارد زیر از مهم‌ترین بندهای یک قرارداد حقوقی هستند:

·            مشخصات کامل وکیل و موکل: این بند شامل نام، نام‌خانوادگی، آدرس و شماره تماس و کدملی طرفین می‌شود.

·            موضوع قرارداد: موضوع قرارداد که شامل عنوان دعوی است باید به‌شکل واضحی بیان شود.

·            تعهدات وکیل: هر وکیلی در مقابل موکل خود تعهداتی دارد که این تعهدات باید به‌درستی در قرارداد قید شوند.

·            میزان حق‌الوکاله: هزینه دستمزد وکیل از دیگر بندهای یک قرارداد به‌شمار می‌رود.

·            مرجع حل اختلاف: گاهی ممکن است وکیل و موکل دچار اختلافاتی شوند که مرجع رسیدگی به این مسائل باید از پیش تعیین شود.

بهترین وکیل ملکی تهران را برای انجام کارهای حقوقی خود برگزینید

در این مطلب، سعی داشتیم در مورد وکلای ملکی اطلاعاتی کامل و جامع در اختیار شما قرار دهیم. همان‌طورکه متوجه شدید، وکیل‌های ملکی نقشی حیاتی در امور حقوقی مرتبط با املاک دارند. آن‌ها می‌توانند با دانش و تجربه لازم، موکلین خود را دررابطه‌با خرید، فروش، اجاره و انفساخ ملکی هدایت کنند. درنهایت، امیدواریم که بعد از مطالعه این مطلب بتوانید با انتخاب بهترین وکیل ملکی تهران برای انجام کارهای ملکی خود، پیروز دعاوی حقوقی پیش‌آمده شوید.