هوشمندسازی مادرید با سهیم‌سازی کارآفرینان نوپا

مادرید در اسپانیا برنامه‌ جدیدی را آغاز کرده و قرار است رقابتی را میان شرکت‌های نوپا و کارآفرینان شهر برای ترویج نوآوری‌ها در زمینه‌ رویکردهای هوشمند شامل هوش مصنوعی، کلان‌داده‌ها، متاورس، زنجیره تامین و دوقلوی دیجیتال برگزار کند

هوشمندسازی مادرید با سهیم‌سازی کارآفرینان نوپا

رقابتی که میان شرکت‌های نوپا و کمپانی‌های کارآفرین در مادرید برگزار خواهد شد، ۱۲ طبقه‌بندی مختلف را در بر خواهد گرفت و در مجموع هدایایی به ارزش ۴۸۰ هزار یورو به برندگان اهدا خواهد شد. در این راستا، کمپانی‌های داوطلب می‌توانند رویکردهای خود را در زمینه هوشمندسازی شهر با استفاده از رویکردهای مختلف فناوری شامل هوش مصنوعی، کلان‌داده‌ها، متاورس، دوقلوی دیجیتال و سایر موارد ارائه دهند. طرح‌های آن‌ها باید بیشترین اثربخشی را در رونق اقتصادی شهری و افزایش فرصت‌های شغلی به دنبال داشته باشد که در صورت برگزیده شدن ایده ارائه شده، ۴۰ هزار یورو در اختیار برندگان هر دسته از موضوعات قرار خواهد گرفت.

هوشمندسازی شهر و اشتغال‌زایی در رأس اهداف مدیران مادرید برای اجرای رقابت جدید میان کارآفرینان و شرکت‌های نوپا به‌شمار می‌رود که به سهم خود می‌تواند بهبود قابل‌توجه کیفیت زندگی را برای شهروندان به ارمغان بیاورد، ضمن این‌که در ذخیره بودجه‌های شهری برای توسعه تدابیر هوشمند در حال و آینده اثربخش خواهد بود. علاوه بر این، شناسایی خلاقان و ایده‌پردازان مادرید برای سهیم‌سازی آن‌ها در ایجاد تحولات در شهر از دیگر اهداف برنامه‌ریزان به‌حساب می‌آید که می‌تواند آن‌ها را در اجرای هرچه موفق‌تر تدابیر هوشمند در آینده یاری کند.

نحوه انتخاب طرح‌های برگزیده

طرح‌های برگزیده بر مبنای کیفیت فنی، سهولت در پیاده‌سازی، قابلیت عرضه به بازار و سطح توسعه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و در نهابت، در هر گروه یک طرح برتر انتخاب و به ارائه دهنده آن ۴۰ هزار یورو پاداش اعطا خواهد شد. شرکت‌کنندگان موظف هستند طرح‌های خود را در یکی از ۱۲ دسته‌بندی مورد نظر شامل پایداری، اطلاع‌رسانی به شهروندان در مورد امور شهری، بازیافت، نرم‌افزارهای هوشمند، شناسایی زودهنگام تهدیدهای احتمالی در شهر، امنیت سایبری، پردازش تصاویر ماهواره‌ای، دوقلوهای دیجیتال زمان واقعی، دوقلوهای دیجیتال با قابلیت پیشگویی، تدارکات عمومی، سلامت و احیای اراضی ارائه دهند و در صورت برگزیده شدن، جایزه گروه مورد نظر را از آن خود کنند.